Doseringen kan jag inte svara på men om tramadol: Det är en helt annan typ av ämne även om det nu räknas till opioider. Inget av det omvandlas till morfin. Du kommer inte att ha någon nytta alls av det medan du tar morfin. Om kodeinet: 10 % av det omvandlas till morfin. Räkna på det så får du se om det är värt att ta det.
Om kodeinet är i form av citodon så tänk på att det innehåller paracetamol, alltså det som alvedon består av. Det är inget vidare för levern att behöva hantera.
30 mg är en bra nybörjardos om det är morfinklorid, eller hydroklorid. Det sitter i kanske 5-6 timmar. Men varken nått av det andra "boostar" morfinet, eller tvärtom. Men de går bra att kombinera. Men var försiktig bara!
Jag fick på sjukhuset för inte så längesedan 2 morfin tableter och 2 sprutor. fick först en spruta men de hjälpte inte så han tryckte in dubbelt och sa att jag inte fick ta något mer. men jag slängde i mig 2 tabs ändå eftersom smärtan kom tillbaka. Taket och golvet såg ut att röra sig och jag lät som en pedofil när jag pratade haha. kändes otroligt skönt. lugnet höll i sig förvånansvärt länge.
30 mg är en bra nybörjardos om det är morfinklorid, eller hydroklorid. Det sitter i kanske 5-6 timmar. Men varken nått av det andra "boostar" morfinet, eller tvärtom. Men de går bra att kombinera. Men var försiktig bara!
Hur är det med morfinsulfat, är det bra att skjuta och vilka doser bör man hålla sig till? Om man har från obefintligt till liten tolerans, för jag antar att man tappar toleransen om man haft uppehåll länge?
Doseringen kan jag inte svara på men om tramadol: Det är en helt annan typ av ämne även om det nu räknas till opioider. Inget av det omvandlas till morfin. Du kommer inte att ha någon nytta alls av det medan du tar morfin. Om kodeinet: 10 % av det omvandlas till morfin. Räkna på det så får du se om det är värt att ta det.
Om kodeinet är i form av citodon så tänk på att det innehåller paracetamol, alltså det som alvedon består av. Det är inget vidare för levern att behöva hantera.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!