2011-01-13, 19:34
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Jag undrar ang vanligt morfin (Morfin Meda tabletter)

Hur stor dos tror ni man bör ta för bli riktigt skön om man ej tagit det innan? Samt hur länge sitter effekten vanligtvis i tills man "bör" fylla på?

Samt kan man "boosta" effekten med tramadol eller kodein, eller är det slöseri ta det samtidigt som morfinet isåfall?

Edit:

Min fråga gäller ta det oralt eller sniffa
Senast redigerad av Diamond_Dog 2011-01-13 kl. 19:36.
Citera
2011-01-13, 19:41
Medlem
sgeddingagglis avatar
Doseringen kan jag inte svara på men om tramadol: Det är en helt annan typ av ämne även om det nu räknas till opioider. Inget av det omvandlas till morfin. Du kommer inte att ha någon nytta alls av det medan du tar morfin. Om kodeinet: 10 % av det omvandlas till morfin. Räkna på det så får du se om det är värt att ta det.
Om kodeinet är i form av citodon så tänk på att det innehåller paracetamol, alltså det som alvedon består av. Det är inget vidare för levern att behöva hantera.
Citera
2011-01-13, 19:44
30 mg är en bra nybörjardos om det är morfinklorid, eller hydroklorid. Det sitter i kanske 5-6 timmar. Men varken nått av det andra "boostar" morfinet, eller tvärtom. Men de går bra att kombinera. Men var försiktig bara!
Citera
2011-03-30, 13:58
Medlem
Jag fick på sjukhuset för inte så längesedan 2 morfin tableter och 2 sprutor. fick först en spruta men de hjälpte inte så han tryckte in dubbelt och sa att jag inte fick ta något mer. men jag slängde i mig 2 tabs ändå eftersom smärtan kom tillbaka. Taket och golvet såg ut att röra sig och jag lät som en pedofil när jag pratade haha. kändes otroligt skönt. lugnet höll i sig förvånansvärt länge.
Citera
2011-03-30, 15:10
Bannlyst
Jo, den speciella moffe/horsar rösten är ju fin Rosslig röst som fan. Får alltid den rösten när jag trycker i mig heroin.
Citera
2011-04-01, 12:38
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
30 mg är en bra nybörjardos om det är morfinklorid, eller hydroklorid. Det sitter i kanske 5-6 timmar. Men varken nått av det andra "boostar" morfinet, eller tvärtom. Men de går bra att kombinera. Men var försiktig bara!

Gäller 30mg för IV också?
Citera
2011-04-01, 12:42
Medlem
jimpss avatar
Hur är det med morfinsulfat, är det bra att skjuta och vilka doser bör man hålla sig till? Om man har från obefintligt till liten tolerans, för jag antar att man tappar toleransen om man haft uppehåll länge?
Citera
2011-04-01, 12:50
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Doseringen kan jag inte svara på men om tramadol: Det är en helt annan typ av ämne även om det nu räknas till opioider. Inget av det omvandlas till morfin. Du kommer inte att ha någon nytta alls av det medan du tar morfin. Om kodeinet: 10 % av det omvandlas till morfin. Räkna på det så får du se om det är värt att ta det.
Om kodeinet är i form av citodon så tänk på att det innehåller paracetamol, alltså det som alvedon består av. Det är inget vidare för levern att behöva hantera.

Omvandlas Oxykodon till morfin? Eg. 5mg Oxynorm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in