Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-13, 14:18
Medlem
vattholma-2s avatar
Jag sumpade mitt lösenord när jag installerade/uppdaterade lite skit på datorn. Ni kan nog gissa er till vilket mitt tidigare konto var och jag undrar nu hur reglerna skall tolkas gällande att skriva i trådar jag redan skrivit i. Är det ok för mig att posta och fortsätta en diskussion i en tråd där mitt tidigare konto skrivit eller är jag helt bränd?

Kan mitt tidigare konto låsas så ingen fuling hackar det och ställer till med oreda?

Kan jag ta min avatar från det andra kontot så folk vet vem de har att göra med (ifall de är så dumma att de inte fattar vill säga!)?
Citera
2011-01-13, 14:36
Medlem
MrFingals avatar
Eftersom du inte missbrukar användandet av flera konton kan du inte fällas för brott mot regel 1.07. Du diskuterar ju inte med dig själv eller backar upp dina egna påståenden från ett annat konto så du kan fortsätta i samma trådar du skrivit i redan. Dessutom har du skrivit i din signatur att det andra kontot är ditt så inga missförstånd sker.

Givetvis kan du använda samma avatar, det är ju inte direkt så du anmäler dig själv för avatarstöld
Citera
2011-01-13, 15:59
Medlem
Ja, du får använda samma avatar.

Ja, du får skriva i samma trådar så länge du är öppen med det.
Citera
2011-01-13, 17:47
Medlem
vattholma-2s avatar
Precis vad jag trott, men jag vill veta om det är ok (från en moderator eller admin) före jag börjar leva rövare på forumet igen
Citera
2011-01-13, 18:25
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Precis vad jag trott, men jag vill veta om det är ok (från en moderator eller admin) före jag börjar leva rövare på forumet igen
Som du kan se i reglerna är det helt OK, du behöver därför inte ett klartecken från admin/mod om du bara läser och tolkar reglerna. Då du inte ens kan logga in på ditt förra konto blir det svårt att omväxlande använda flera konton i samma tråd eller diskutera samma frågor med olika konton. Då ditt nya nick är nästan samma som ditt förra och att du dessutom poängterar att du har ett nytt konto i din signatur gör att du är öppen med dina dubbla konton.

"1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet

Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).

Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.

Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd."
Citera
2011-01-13, 19:55
Medlem
Offsures avatar
Vad eXtremo skriver stämmer bra, det är inte några problem med det. Syftet med 1.07 är att se till att folk inte i hemlighet ska utnyttja extra användare för att skapa fördelar åt sig själv i diskussioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in