Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Slöseri med pengar beror ju helt på hur din kost ser ut i övrigt. Jag skulle säga att en multi-vitamin är något av det mest basic att få i sig OM du inte äter grönsaker och grejs på daglig basis.
Annars håller jag med om D-vitamin och Omega-3.
Jag vet inte exakt hur du äter. Men mjölkprodukter innehåller väl en hel del av det som behövs. Komplettera det med något grönt eller bär så borde saken vara biff.
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Jag köpte någon Omega-3 på mataffären, men det är typ 300 mg i varje kapsel och rekommendationen är tre per dag. Det låter ganska dyrt.
Det finns en uppsjö på t.ex. Gymgrossisten, men jag har ett moralistik dilemma med just Omega-3 att det ska vara fiskat på rätt sätt och inte norrmän som tömmer vattnen utanför Västsahara. Den garantin från tillverkaren känns ju mycket tveksam...
Man bör vara försiktig med D-vitamin står det. Kanske att man äter det med försiktighet under vinterhalvåret och sen ännu mindre/inte alls under sommaren.
Skatteskolk
Man bör vara försiktig med D-vitamin stor det? Vart då? RDI är löjligt lågt. Jag ligger på ca 1000% av RDI just nu i dessa dagar.