2011-01-13, 12:20
Medlem
Hej , Jag har en bland hund, tik 3 år som snarkar.....högt och ljudligt. ligger gärna på rygg när hon sover. Ska jag behöva på till veterinär............
Citera
2011-01-13, 12:22
Medlem
Topppis avatar
snarka tbx
Citera
2011-01-13, 12:28
Medlem
Harmandas avatar
Vad är det för sorts hund?
Vissa djur kan ju snarka p.g.a. hur deras ansikten ser ut, typ bulldoggs och mops. Min perserkatt snarkade fast hon inte var en av de plattaste sorterna, hon levde till hon var nästan 17 år så det verkar inte ha påverkat henne så mycket.
Citera
2011-01-13, 12:45
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiskogen
Hej , Jag har en bland hund, tik 3 år som snarkar.....högt och ljudligt. ligger gärna på rygg när hon sover. Ska jag behöva på till veterinär............
Lider hunden av snarkningen?

Jag har en särbo som snarkar. Ska jag ta henne till doktorn?
Citera
2011-01-13, 12:57
Medlem
Har en katt som toksnarkar så det hörs i hela lägenheten hon brukar även göra lite konstiga läten i sömnen som jag precis hörde
Citera
2011-01-13, 12:58
Moderator
pewpews avatar
om hunden ligger på rygg så pressas väl gomseglet mot av tyngdlagen och därutav snarkljuden skulle jag gissa. Det är för det mesta ofarligt med snarkningar.
Citera
2011-01-13, 13:56
Medlem
skrudiss avatar
Mina föräldrars boxer snarkar ljudligt och ofta, inte bara då hon sover, utan också om hon vilar huvudet mot någons ben eller en yta. Det ska nog inte vara någon fara, för hon snarkar väl inte i vaket/aktivt tillstånd?
Citera
2011-01-22, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiskogen

Min hund gör precis likadant, ligger på rygg med tassarna uppsträckta och snarkar ibland så högt att folk som hört henne tror att det är en människa som gör dessa ljud.

Har en annan fråga när vi ändå är inne på sömn, ska man väcka en hund som "drömmer"? Eller ska man låta den vakna själv? Om man klappar den när den verkar drömma, kan den då reagera aggressivt? Jag undrar för ibland när min hund sover gör hon höga skrik/läten. För hunden är det kanske inte så farligt men jag tycker det låter läskigt.
Citera
2011-01-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Min hund gör precis likadant, ligger på rygg med tassarna uppsträckta och snarkar ibland så högt att folk som hört henne tror att det är en människa som gör dessa ljud.

Har en annan fråga när vi ändå är inne på sömn, ska man väcka en hund som "drömmer"? Eller ska man låta den vakna själv? Om man klappar den när den verkar drömma, kan den då reagera aggressivt? Jag undrar för ibland när min hund sover gör hon höga skrik/läten. För hunden är det kanske inte så farligt men jag tycker det låter läskigt.
Min hund som visserligen är den lugnaste hund man kan tänka sig, reagerar inte alls när man väcker honom när han drömmer.
Citera
2011-01-22, 19:10
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Lider hunden av snarkningen?

Jag har en särbo som snarkar. Ska jag ta henne till doktorn?
Haha!

Båda mina hundar snarkar. De behöver inte ligga på rygg utan snarkar ändå ibland.
Citera
2011-01-22, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av franticsunday
Min hund som visserligen är den lugnaste hund man kan tänka sig, reagerar inte alls när man väcker honom när han drömmer.

Jag brukar säga hennes namn när hon drömmer, så då fortsätter jag med det om ljuden blir alltför hemska.

Visserligen de gånger jag har väckt henne genom att röra henne har hon sträckt på sig och gett ifrån sig en behaglig suck.
Senast redigerad av GenesisP 2011-01-22 kl. 21:13.
Citera
2011-01-22, 21:14
Medlem
Medias avatar
usch, djurplågeri att avla fram raser med för kort nos och andningssvårigheter, det är inget värdigt liv.
Kan ni sluta köpa "söta" hundar plz?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in