• 1
  • 2
2011-01-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Kan bara säga såhär, Syberia lurarna lever på hype, dom är av ytterst dålig kvalité. Dom är sladdriga, vajer fästena är av totalt undermålig kvalite och dom läcker en hel del ljud mot omgivningen. Undvik.
Dom ligger heller inte i topp vad gäller ljudkvalité även om ljudet är helt ok.

Creative MK II / Creative HS-1000 eller valfri Sennheiser i samma prisklass är nog att föredra framför dom.

"When it comes to sound quality in a headset for less than $100, the Fatal1ty MKII from Creative cannot be beat. Period. If you have a smaller head than I do and willing to spend $99.99, then the MKII is the perfect fit. Overall: 4/5"

Källa : Tomsguide.com

Har inte mycket att jämföra med, ett par koss som jag köpt flera gånger är de ända kvalitéhörlurarna jag haft förutom Syberia. Syberia är inte alls dåliga imo
Citera
2011-01-13, 17:24
Medlem
filipdinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Personligen gillar jag Deltaco HL-serien. Kostar väl strax under hundralappen och är bekväma att ha på sig och är hållbara så in i helvete. På 6-7 år har jag köpt 3 hörlurar av detta märket.

Under hundralappen Är de så bra du säger då ? Ljudet ska ju vara,du vet..Så man kan höra allt omkring sig eftersom jag snackar om lurar som ska vara bra till spel Men dom kanske är bra,såg nåra som kostar 49 kr Kan inte tänka mig köpa en sån
Citera
2011-01-13, 17:31
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
Under hundralappen Är de så bra du säger då ? Ljudet ska ju vara,du vet..Så man kan höra allt omkring sig eftersom jag snackar om lurar som ska vara bra till spel Men dom kanske är bra,såg nåra som kostar 49 kr Kan inte tänka mig köpa en sån
Om jag förstått det rätt vill du alltså inte att dom ska vara ljudtäta?

Perfekt. Jag sitter med mina Deltaco HL-9 på mig just nu och kan höra TVn samtidigt som jag spelar musik på låg volym.
Citera
2011-01-13, 20:48
Medlem
filipdinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Om jag förstått det rätt vill du alltså inte att dom ska vara ljudtäta?

Perfekt. Jag sitter med mina Deltaco HL-9 på mig just nu och kan höra TVn samtidigt som jag spelar musik på låg volym.

Höra allt i spelet,fotspår i ena luren och skottet i andra , granaten i andra , mina fotsteg i andra...

Vissa hörs ju liksom bara rakt på,allt ljud i båda lurarna på samma gång,som att spela utan hörlurar men visst vill jag kunna höra allt utanför spelvärden också så ditt tips lever fortfarande
Citera
2011-01-13, 20:54
Medlem
CCCP.s avatar
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2635 ett par fina lurar till ett bra pris. Bra till både gaming och musik.
Citera
2011-01-13, 20:54
Medlem
ska du ha bra headset för typ 500 så äre bara Steelseries 5HV2 som gäller!
Citera
2011-01-14, 01:26
Moderator
MondoBizarros avatar
Spel ►Köpråd - tillbehör
/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto