2011-01-13, 01:07
Avslutad
Lundin Mining och Inmet Mining har föreslagits att slås ihop och bilda bolaget Symterra corporation. Nu måste naturligtvis aktieägarna i båda bolagen godkänna denna sammanslagning först.
http://cnrp.marketwire.com/client/lundin_mining/release.jsp?year=2011&actionFor=1379688&releaseSeq =0

Vad kommer att hända med ens aktier i Lundin Mining efter sammanslagningen? Det framgår inte i meddelandet riktigt i meddelandet och jag oroar mig att Symterra corporation bara kommer att börsnoteras i Toronto. Hur ska vi som har LUMI-aktier på Stockholmsbörsen göra då?
Citera
2011-01-13, 08:06
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Lundin Mining och Inmet Mining har föreslagits att slås ihop och bilda bolaget Symterra corporation. Nu måste naturligtvis aktieägarna i båda bolagen godkänna denna sammanslagning först.
http://cnrp.marketwire.com/client/lundin_mining/release.jsp?year=2011&actionFor=1379688&releaseSeq =0

Vad kommer att hända med ens aktier i Lundin Mining efter sammanslagningen? Det framgår inte i meddelandet riktigt i meddelandet och jag oroar mig att Symterra corporation bara kommer att börsnoteras i Toronto. Hur ska vi som har LUMI-aktier på Stockholmsbörsen göra då?
Tre aktier i LUMI ger dig en aktie i Symterra.
Citera
2011-01-13, 08:28
Avslutad
men som jag förstår det ska Symterra handlas på Toronto, jag kan inte handla på Toronto med min depå. Det framgår inte ifall Symterra kommer att handlas på Stockholmsbörsen. Det är här min stora oro ligger.
Citera
2011-01-13, 08:30
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
men som jag förstår det ska Symterra handlas på Toronto, jag kan inte handla på Toronto med min depå. Det framgår inte ifall Symterra kommer att handlas på Stockholmsbörsen. Det är här min stora oro ligger.

Symterra kommer att vara noterat både på Torontobörsen och OMX Nordic.
Citera
2011-01-13, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Symterra kommer att vara noterat både på Torontobörsen och OMX Nordic.
Jag har min net trade på Swedbank, OMX Nordic verkar inte synas där
Citera
2011-01-13, 09:48
Medlem
Hur bra tror ni det här är för kursen då? Är 60 möjligt inom kort?
Citera
2011-01-13, 17:55
Avslutad
Oj kursen föll väldigt mkt från dagshögsta och detta under mkt hög omsättning. Detta ser inte bra ut kortsiktigt. Ska sälja allt och säkra de vinsterna jag har, har ett GAV på ungefär 49,34.
Citera
2011-01-14, 13:38
Medlem
Någon som vet ungefär när symterra kan komma på börsen? Chans att kursen hinner gå upp något innan? Macquarie höjde sin rikt kurs till 64,90?
Citera
2011-01-15, 03:04
Medlem
Starvids avatar
Spännande! Vad vet vi om Inmet egentligen? Jag vet att de har en en jättestor gruva på gång i Panama, men det är allt egentligen.
Citera
2011-01-15, 11:43
Medlem
Abstract-mosquitos avatar
Fantastisk nyhet! Köpte denna aktie början av Q3 av den förgångna året eftersom efterfrågan på kopparn ökade och tillgången låg på efterkälke. Hur går det med aktien vid sammanslagning - nedgång tätt följt av uppgång?
Citera
2011-01-15, 12:45
Avslutad
Hur långt ner tror ni att lumi ska falla? MLI har verkligen vräkt ut sig aktier de senaste dagarna.
Jag hade hoppats på att kunna fiska för 47-48 kronor men är det kanske önsketänkande?
Citera
2011-01-15, 13:18
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Hur långt ner tror ni att lumi ska falla? MLI har verkligen vräkt ut sig aktier de senaste dagarna.
Jag hade hoppats på att kunna fiska för 47-48 kronor men är det kanske önsketänkande?

Tror inte den kommer falla under 50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in