2011-01-12, 19:19
Medlem
Susslarns avatar
EDIT: LÖST på annat håll!

Hej,

Jag har stora problem att ansluta min laptop till trådlösa nätverket efter installation av windows 7.

Nätverket hittas (Namn: Markus), och jag får skriva in lösenord och klicka connect. Datorn tänker i 10 sekunder sen står det: "Windows was unable to connect to Markus".
Det har ingenting med hårdvaran att göra, då jag varit ansluten med samma laptop till samma nätverk förut. Dock aldrig med windows 7.

Någon som haft liknande problem, eller vet hur jag skall gå tillväga för att lösa mitt problem?

Tack!
Senast redigerad av Susslarn 2011-01-12 kl. 19:28. Anledning: LÖST!
Citera
2011-01-12, 20:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Berätta gärna din lösning då det kan finnas andra som har eller råkar ut för detta problem.
Citera
2011-01-13, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Berätta gärna din lösning då det kan finnas andra som har eller råkar ut för detta problem.

Nu vet jag inte vad som löste hans problem. Men det vanligaste när man inte lyckas ansluta en dator med windows 7 trådlöst är att routern inte är inställd på WPA2-kryptering som windows 7 ibland kräver utan WPA som ofta är standardinställningen.
Det är något man kan ställa om i routern.
Om vi förutsätter att en dator med annat OS går att ansluta (som i TS fall) så är det 99% detta som är problemet.
Senast redigerad av karlkakburk 2011-01-13 kl. 01:45.
Citera
2011-01-21, 15:44
Medlem
Susslarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkakburk
Nu vet jag inte vad som löste hans problem. Men det vanligaste när man inte lyckas ansluta en dator med windows 7 trådlöst är att routern inte är inställd på WPA2-kryptering som windows 7 ibland kräver utan WPA som ofta är standardinställningen.
Det är något man kan ställa om i routern.
Om vi förutsätter att en dator med annat OS går att ansluta (som i TS fall) så är det 99% detta som är problemet.

Du får ett halvt rätt.

Jag kunde inte ansluta med varken WPA eller WPA2, utan var tvungen att byta till WEP-kryptering. Varför det är så, vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in