Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Hej,
Bara det senaste dygnet så har vi bland annat här i Flashback-metaforum sett trådstarter som går över mitt förstånd. Är det inte drivrutiner så är det fusk till spel eller annat skit.
Och detta är inte unikt till bara Flashback-metaforum, utan detta sträcker sig över hela forumet. Att en gör ett ärligt fel händer alla. Och en användare som gör ett ärligt fel märker ofta detta själv och RP:ar sin egen tråd (tror blåögde Abe i alla fall), eller så är det en tråd i ett ämne som logiskt sätt kan tänkas ha med ifrågavarande forum att göra.
Men sedan så har vi dessa helt absurda trådstarterna, som verkligen får en att fundera hur lat användaren är. Eller är det bara ren och skär inkompetens?
Ett annat fenomen är dessa "VARFÖR SVARAR INTE MOD/ADMIN PÅ MINA PM!!!!!!!!!!!!" trådarna. Användaren har oftast skickat ett PM fem minuter innan de bestämmer sig för att starta en tråd om hjälp. Efter detta så orkar de inte ens komma in och kolla i tråden efter de svar de fått. Snacka om att bara vilja ha uppmärksamhet för sin kompletta avsaknad av tankeförmåga.
Hur skall FB komma åt problemet?
Uppmärksamhet kan man tydligen få på mer än ett sätt...
Är det ett jätteproblem egentligen?
Under mina år här på fb har jag fått intrycket av detta går i vågor. Det är en våg av skit just nu,
men det kan ju bero på att det är väldigt många nyreggade exempelvis.