• 4
  • 5
2011-01-13, 21:09
Medlem
stenboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recore
Vi pratar om en förening, inte ett företag. Rätt stor skillnad pysen.

"Servrar" som krävs (även på föreningar) nästintill 100%:

Brandvägg.
Filserver.
En internserver för hantering av infrastruktur, t.ex en small business server.
En webserver för hosting av hemsidan.
En SMTP server.

Specifika för R60:
CS servrar (vet inte om de kör virtuella servrar på en burk på r60).

Finns bra mycket mer än detta som jag kan tänka mig att det har, jag har t.ex hemma i lägenheten 4 servrar som surrar.
Citera
2011-01-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recore
HÅLL ER TILL TOPIC!

Kan du hålla käft själv eller? Vem var det som giddrade om sina jävla planer på att fixa serverplats?
Citera
2011-01-13, 22:44
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swoozh
Kan du hålla käft själv eller? Vem var det som giddrade om sina jävla planer på att fixa serverplats?

Han är ett fån som tror han är äldst här. Vilket är lite lustigt. Då han verkar besitta rätt lågt informationsflöde.
Citera
2011-01-14, 13:23
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stirrastelt
Varför skulle det vara vi skattebetalare som pröjsar? Är du helt bakom flötet? Inkomsterna kommer från Svenska Spel. Känner en person som jobbar på VISSO. Inget jävla trams om skattepengar eller feta löner. Skitsnack
Är du helt dum i huvudet? Svenska Spel drar in ett antal miljarder varje år. Dessa pengar kan vi sedan fördela. Antingen går de in i statskassan och kan betala för sjukvård, vägar etc. Eller så slänger vi iväg dem till "R60" och liknande tramsorganisationer och betalar för turneringar i counter-strike och annat icke-samhällsnyttigt trams.

Vad är det du inte fattar?
Citera
2011-01-14, 17:10
Medlem
stenboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Är du helt dum i huvudet? Svenska Spel drar in ett antal miljarder varje år. Dessa pengar kan vi sedan fördela. Antingen går de in i statskassan och kan betala för sjukvård, vägar etc. Eller så slänger vi iväg dem till "R60" och liknande tramsorganisationer och betalar för turneringar i counter-strike och annat icke-samhällsnyttigt trams.

Vad är det du inte fattar?

Kan herrn vara så snäll och förklara för mig vad samhällsnyttigt innebär? Vi skattar väll redan tillräckligt med pengar som går till sjukvård m.m. Något kul ska vi väll ändå ha? CS eller yoga, jag skiter i det, så länge några pengar går till föreningar som inriktar sig till nöjen.
Citera
2011-01-14, 17:26
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenbom
Kan herrn vara så snäll och förklara för mig vad samhällsnyttigt innebär? Vi skattar väll redan tillräckligt med pengar som går till sjukvård m.m. Något kul ska vi väll ändå ha? CS eller yoga, jag skiter i det, så länge några pengar går till föreningar som inriktar sig till nöjen.
Om man tycker att staten ska styra utbudet av kultur och nöje genom skattesystemet så är man kommunist, och i min bok idiot. Men den diskussionen hör nog inte hemma i den här tråden, så jag tror jag tackar för mig.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in