Citat:
Ursprungligen postat av overtrip
Med all den utrustningen du tänkt så kommer nog inte bilbatteri fungera särskilt bra. Blir en massa laddningar och räcker inte särskilt länge. Planera hellre att placera din "bunker" i närhet av någon elkälla alternativt fundera på någon dieselgenerator. Du behöver vara säker på vad du gör när det gäller elektriskakopplingar, speciellt om du ska försöka ta ström från elskåp.
Idéen är inte alls tokig, finns flera som tänkt och gjort som du är inne på. Jag skulle endast kört din plan om det inte fanns några andra alternativ såsom att köpa/hyra ett torp/lada där det redan finns vatten/el. För att sedan bygga en "stealth" odling.
Lycka till!
Mvh O.T
Fläktarna går kanske att skippa eftersom jag ändå har luftkonditionering genom rör upp i stubbar, men ändå jag tror inte dem drar så mycket el. Skippar man dem är det ju egentligen bara en lampa och en webcam som kräver el. Om man kör webcam med USB-kabel upp över marken så slipper man ju tänka på el till den, då är det bara en lampa. Ett bilbatteri måste klara att driva en lampa ett bra tag innan det laddar ur. Bilbatteriet går ju att byta ut eller ladda när det är slut, kostar typ 500 kr på blocket.
Är en dieselgenerator bättre menar du? Måste man inte fylla på med diesel hela tiden då? Låter den inte förfärligt?
Vill inte ta el från någon spårbar källa, därav charmen med bunkern. Så hyra torp/lada känns inte så aktuellt. Tack ändå för förslagen!
Vattning sker utan el, genom tynglagen. Enklast är kanske att bara låta det droppa ned i krukorna konstant men i väldigt små mångder.
Någon som vet något om hur man kopplar ett bilbatteri till en lampa och hur länge batteriet kan tänkas hålla?