• 1
  • 2
2011-01-12, 16:06
Medlem
mickelinds avatar
Drog ner den idag p mitt W7 Ultimate (Bie). Fr se vad som hnder. Fr skerhets skull speglade jag C: med True Image frst. Jag har fr vana att alltid gra det innan jag kr WU. Kalla mig grna nojig, men det knns tryggt.
Citera
2011-01-12, 20:59
Medlem
larshenks avatar
Sg att uppdateringen hade kommit till min HTPC nu.
Avbjde just den uppdateringen och hoppas p att slippa mer frn den fronten.
Citera
2011-01-12, 21:05
Medlem
dindummers avatar
Str helt olika saker jmfrt med min gamla uppdatering jag tog bort.

Gamla:
"Uppdatering fr Windows 7 fr x64-baserade system (KB971033)

Hmtningsstorlek: 1,2 MB

Uppdateringens typ: Viktig

Den hr uppdateringen av Windows-aktivering identifierar felaktigt utnyttjande av aktiveringen och manipulation av Windows systemfiler. Metoderna frsker kringg den vanliga Windows-aktiveringen och har hittats p frfalskade exemplar av Windows."

Nya:
"Uppdatering fr Windows 7 fr x64-baserade system (KB976902)

Hmtningsstorlek: 10,2 MB

Datorn kanske mste startas om fr att den hr uppdateringen ska brja glla.

Installera den hr uppdateringen s att framtida uppdateringar kan installeras korrekt p alla versioner av Windows 7 eller Windows Server 2008 R2. Denna uppdatering kan vara ndvndig fr att kunna installera valda framtida uppdateringar. Nr du har installerat uppdateringen kan du inte ta bort den."

Inget jag tror man behver oroa sig fr.
Senast redigerad av dindummer 2011-01-12 kl. 21:08.
Citera
2011-01-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dindummer
Str helt olika saker jmfrt med min gamla uppdatering jag tog bort.

Gamla:
"Uppdatering fr Windows 7 fr x64-baserade system (KB971033)

Hmtningsstorlek: 1,2 MB

Den hr uppdateringen av Windows-aktivering identifierar felaktigt utnyttjande av aktiveringen och manipulation av Windows systemfiler. Metoderna frsker kringg den vanliga Windows-aktiveringen och har hittats p frfalskade exemplar av Windows."

Nya:
"Uppdatering fr Windows 7 fr x64-baserade system (KB976902)

Hmtningsstorlek: 10,2 MB

Datorn kanske mste startas om fr att den hr uppdateringen ska brja glla.

Installera den hr uppdateringen s att framtida uppdateringar kan installeras korrekt p alla versioner av Windows 7 eller Windows Server 2008 R2. Denna uppdatering kan vara ndvndig fr att kunna installera valda framtida uppdateringar. Nr du har installerat uppdateringen kan du inte ta bort den."

Inget jag tror man behver oroa sig fr.

h, NEJ.. Den gamla KB976902 hade exakt samma beskrivning som den nya.
Den du skriver om r ju KB971033, vilket inte r samma uppdatering. Frsta gngen de gav ut KB976902 uppdateringen kallades den fr "Black hole"-uppdateringen p flera hll p internet och var allmnt omdiskuterad.
Citera
2011-01-12, 23:02
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kudos
h, NEJ.. Den gamla KB976902 hade exakt samma beskrivning som den nya.
Den du skriver om r ju KB971033, vilket inte r samma uppdatering. Frsta gngen de gav ut KB976902 uppdateringen kallades den fr "Black hole"-uppdateringen p flera hll p internet och var allmnt omdiskuterad.
D hoppas jag att ngon vnlig sjl sitter p en frklaring till varfr mitt Windows 7 Ultimate fortfarande fungerar, har installerat varrenda uppdatering frutom den jag precis visade.

Svenska har jag ocks fr den delen, r jag bara en lycklig vinnare som inte ftt mitt windows totalsabbat mntro?
Citera
2011-01-12, 23:12
Medlem
Rsovles avatar
Kr en piratkopierad W7 med hackad WAT.
Fick se att jag hade uppdateringar att installera, bland annat denna vi pratar om. Saken r den att denna redan var urbockad medan de andra var ibockade. Ska i vilket fall testa att uppdatera s terkommer jag.

Edit:
Har nu uppdaterat och efter tv omstarter och en pissepause senare och den r fort som det ska vara!
Senast redigerad av Rsovle 2011-01-12 kl. 23:34. Anledning: Uppdatering
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in