2011-01-12, 04:03
Bannlyst
Kör dualbot med win7 vilken hittar min projektor med en gång men jag kan inte få igång den i ubuntu. Kan inte hitta några inställningar för den.

Någon som vet hur jag ska göra? Har ingen programvara eller så till projjan.

Otroligt irriterande den inte går igång i ubuntu.
Citera
2011-01-12, 04:36
Medlem
Vad menar du med att den inte hittar projektorn ?

Får du ingen bild ?
Citera
2011-01-12, 05:28
Medlem
Du måste nog vara lite tydligare. Vad försöker du göra? Gissar på att du vill använda den som "extern" skärm?
Hur ansluter projektorn till grafikkortet (för jag antar att det är där du har kopplat in den?)

Kör xrandr i ett terminalfönster (med projektorn ikopplad) och klistra in output här.
Citera
2011-01-12, 05:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eclips3
Du måste nog vara lite tydligare. Vad försöker du göra? Gissar på att du vill använda den som "extern" skärm?
Hur ansluter projektorn till grafikkortet (för jag antar att det är där du har kopplat in den?)

Kör xrandr i ett terminalfönster (med projektorn ikopplad) och klistra in output här.

Jag har anslutit projektorn till grafikkortet. Uttag nr 2 brevid skärmkabel nr 1 alltså.
Jag vill alltså kunna använda både dataskärmen och projjan samtidigt som jag gör i win.

Ska fixa in output men nu vart kl tydligen mycket,ska köra det efter jobbet.
Senast redigerad av Umarex 2011-01-12 kl. 05:44.
Citera
2011-01-12, 17:28
Bannlyst
http://img716.imageshack.us/i/skrmbild.png/

Nu har jag projjan inkopplad med dvi? i första uttaget då funkar det,,nu kan jag inte koppla in skärmen i andra insticket i grafikkoret då det inte är dvi men jag tog en screenshot iaf med projjan inkopplad.

Det jag vill ha är både projektor och skärmen inkopplade samtidigt med bild på båda 2... ber om ursäkt om jag är lite otydlig...va så himla längesedan jag använde Linux,,tänker avinstallera windows så detta är det enda jag behöver hjälp med än så länge,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in