2014-05-13, 18:37
Medlem
Idag på bussen klev en man på och jag blev alldeles iskall. Han var nämligen så på pricken lik Jonas Fernkvist som man överhuvudtaget kan bli så jag blev helt övertygad om att det var han. Eftersom det var väldigt trångt på bussen så var han tvungen att stå upp liksom jag, och jag stod nära honom under hela bussresan och kunde därför betrakta honom under en lång tid. nu undrar jag...

Är det någon som vet något om Jonas Fernvist och hur stora chanserna är att han blivit frisläppt?
Citera
2014-05-13, 19:14
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
Idag på bussen klev en man på och jag blev alldeles iskall. Han var nämligen så på pricken lik Jonas Fernkvist som man överhuvudtaget kan bli så jag blev helt övertygad om att det var han. Eftersom det var väldigt trångt på bussen så var han tvungen att stå upp liksom jag, och jag stod nära honom under hela bussresan och kunde därför betrakta honom under en lång tid. nu undrar jag...

Är det någon som vet något om Jonas Fernvist och hur stora chanserna är att han blivit frisläppt?
Var skedde det här?

Jag skulle tro att han inte skulle kunna släppas utan att det på något vis skulle komma fram i media.
Citera
2014-05-13, 21:25
Medlem
Detta skedde i Märsta norr om Stockholm, långt från Örebro. Tänkte att han släppts i hemlighet och förflyttats till en ort långt från Örebro för att han skulle kunna vara anonym. Men du kanske har rätt i att media inte skulle kunna hållit tyst. Denna man var sjukligt likt och tills jag får "bevisat" att han sitter inne så kan jag nog inte släppa tanken på att det kan varit han. Jag var nästan nära på att säga "Jonas" och kolla om han reagerade.Om någon vet några kännetecken kring fernkvist eller har fler bilder så vore detta intressant för att kunna bekräfta mina observationer av denne man.
Citera
2014-05-13, 22:53
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname

Frisläppande från rättspsykiatrisk vård sker genom dom som är offentligt och därmed sökbar allmän handling. Det sker alltså inte i hemlighet.

Detsamma gäller permissioner och utevistelser om jag förstått saken rätt.

Detta innebär att det är ganska enkelt att kontrollera om Fernqvist har frisläppts eller påbörjat egna utevistelser.

Han har dömts två gånger för barnporrbrott under tiden han suttit på rättspsyk, jag tror därför inte att han är släppt, möjligen har han permissioner. Jag vet dock inte. Enligt tidigare permissionsbeslut så besöker han sina föräldrar i Västerås så han bör inte vara i Märstaområdet och smyga runt. Tänk på att de bilder du sett på honom är mycket gamla, de är från sent 90-tal och kan således vara nästan 20 år gamla. Om mannen du såg är en kopia av peddot så är det troligen inte han då han naturligtvis har åldrats. Enligt uppgifter i tråden, och som brukar vara vanligt med den typ av medicin han får, så ska han vara enormt fet.

Här är en del gamla dokument om den ondskefulle fan, tidigare postade i tråden:
http://document.li/1XgX/
http://document.li/2Qed/
http://document.li/Deku/
http://document.li/Esr9/
http://document.li/W27r/
Senast redigerad av LuxVeritatis 2014-05-13 kl. 23:37.
Citera
2018-05-24, 10:09
Medlem
Ett nytt beslut har tagits om att låta Fernqvist sitta inlåst ett tag till. Han får tydligen permission ibland så det är fullt möjligt att se honom ute på stan.
Citat:
Örebropedofilen får fortsatt sluten vård: "Risk för återfall i brottslighet av allvarlig art"

Mannen uppger via sin advokat att han är uppgiven inför sin situation.
...
Chefsöverläkaren tycker däremot att mannen ska f fortsatt vård. Läkaren uppger att på den nuvarande avdelningen vid rättspsykiatriska sjukhuset i Säter har det inte varit några vårdtekniska problem. Mannens utevistelser tillsammans med personal har fungerat bra.

Läkaren konstaterar dock att mannens grundproblematik är oförändrad över tid och att risken för återfall i brottslighet av allvarligt slag bedöms som mycket hög.

Även rättens sakkunnige läkare vill att den slutna rättspsykiatriska vården ska fortsätta.
...
Domstolen kommer därför fram till att vården ska fortsätta.
https://www.na.se/artikel/orebro-lan...-allvarlig-art

https://www.na.se/artikel/orebro-lan...i-skulle-fa-se
https://www.na.se/artikel/blaljus/br...skrivningskrav
Citera
2018-05-25, 16:05
Medlem
Studsbolls avatar
Hur fan kan han få permission? Fanskapet är den äckligaste och farligaste pedofil som avslöjats i modern tid i Sverige. Det borde vara brottsligt att ens tänka tanken på att släppa ut honom från det mörka hål han bör sitta inspärrad i.
Citera
2019-11-07, 22:03
Medlem
[quote=jajahar|38644984]Detta är inte JF! Han sitter säkert inlåst på rättspsyk och lär nog förbli där i många år. Han är inte funktionshindrad utan bara fet. Han går inte omkring och mumlar utan är faktiskt som vem som helst. Han är inte heller ziggis utan svensk.[/QUO

Det här känns som och är också väldigt lik en man jag dejtade 1 gång. Han bodde då i örebro och var då även admin för nån stor dejtinggrupp på fb med. Hade även en liten pojk.
Citera
2020-01-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Ett antal domar som berör hans ansökningar om frigång, permissioner och utskrivning kan läsas här.

I februari 2012 var han tydligen misstänkt för nya brott.

Var det ett och samma dagis det vidriga kräket begick övergreppen på, och var det i Örebro? Orkar inte läsa domen då det är tillräckligt vidrigt det som framkommit här. Märkligt man aldrig hört talas.om fanskapet.

Det är konstigt att barnomsorgen varit så naiva, verkar ju åtminstone förr ha varit ett mecka för.pedofiler. Synd dödsstraff inte finns kvar i lagstiftningen.
Citera
2020-01-26, 07:42
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Var det ett och samma dagis det vidriga kräket begick övergreppen på, och var det i Örebro? Orkar inte läsa domen då det är tillräckligt vidrigt det som framkommit här. Märkligt man aldrig hört talas.om fanskapet.

Det är konstigt att barnomsorgen varit så naiva, verkar ju åtminstone förr ha varit ett mecka för.pedofiler. Synd dödsstraff inte finns kvar i lagstiftningen.

Svinet manipulerade flera föräldrar att få sitta barnvakt och övergreppen skedde hemmet, inte på förskolan. Det hade inte varit möjligt på någon sorts förskola eftersom det var sällsynt utdragna och vidriga övergrepp som svinet filmade. Han är så perverterad att de inte kommer kunna släppa ut hon på evig tid.
Citera
2020-11-05, 07:58
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Jonas Färnqvist, numera Bengtsson, har Poste Restante-adress i Västerås.
Citera
2020-12-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Jonas Färnqvist, numera Bengtsson, har Poste Restante-adress i Västerås.

Okej, vet vi något mer?
Är det vanligt att man har Poste Restante när man sitter inne eller innebär det att han är ute och rör sig i Västeråsområdet? Ofta brukar man väl använda sig av den lösningen när man inte har någon fast adress tänker jag.
Citera
2021-02-20, 10:02
Medlem
Krönikören Fredrik Sjöshult skriver idag om den här pedofildömde mannen, som två gånger om året ansöker om permission. Det är inte krönikörerna själva som sätter rubrikerna, vilket som i detta fall är synd. Nu framstår det som att de som döms till rättspsykiatrisk vård (med eller utan SUP) är orättvist behandlade jämfört med dem som döms till fängelse. Så är det självklart inte, även om de som döms till fängelse för sexuella övergrepp på barn kan andas ut då de direkt kan räkna ut hur länge det ska dröja innan de kan komma ut och fortsätta på sin inslagna sexbrottsbana. De som döms till RPV + SUP kan sitta som livstidsdömda fängelsedömda.

Det är rimligt eftersom ingen av de diagnoser som den här mannen har i sitt register "chefsöverläkaren på kliniken i Växjö [2012 slog] fast att han bedöms ”lida av pedofili, vanföreställningssyndrom och depression – förutom en personlighetsstörning med tvångsmässiga, autistiska, paranoida och narcissistiska drag.”" är något som växer bort. Mannen har från början grava personlighetsstörningar och de lär bestå till hans livs ändalykt. En debatt om han i något slags rättvisepatos ska behandlas som vilken förbrytare som helst är livsfarlig!

https://www.expressen.se/kronikorer/...e-lika-farlig/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in