Tack! Skrev detta ungefär mitt i Elisabet Höglunds bok så insåg någon timme efter jag skrev här att det inte var mycket att läsa ändå då 99% av fupen var sekretessbelagd.
Finns det någon som har tillgång till Tingsrättens dom i mordfallet gällande Jens Janzon? Värmlands Tingsrätt från 131119, mål B-2552-13. Jag har fuppen och domen i HR redan, det är bara Tingsrättens dom jag är ute efter.
Personerna misstänks ha ingått i en organiserad och storskalig verksamhet, där syftet varit att smugglat stora mängder narkotika från Nederländerna till Skandinavien, enligt åtalet.
Åtalspunkterna består av flera fall av synnerligen grov narkotikasmuggling och synnerligen grovt narkotikabrott.
De åtalade är medborgare i Nigeria, Gambia, Nederländerna, Litauen och Sverige, och mellan 26 och 51 år gamla. Alla utom två är män.
Smugglingen har enligt kammaråklagare Anna Svedin skett oerhört frekvent och organiserat under en längre tid – från april 2017 till mars 2019.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!