2023-06-07, 04:39
Medlem
Vill jätte gärna ha FUP på Beatrice Fredrixon i Västerås 2010, alla tidigare länkar är döda
2023-06-07, 12:45
Medlem
megapixels avatar
Hej mina anonyma vän, tack för allt jobb ni gör med fupar.

Jag undrar om jag skulle kunna få tillgång till FUP:en gällande Närverket kring kurdiska räven.

Söker speciellt efter mål B 3666-22. Skulle någon kunna vara behjälplig, skulle uppskattas otroligt.

Mvh.
2023-06-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Hej mina anonyma vän, tack för allt jobb ni gör med fupar.

Jag undrar om jag skulle kunna få tillgång till FUP:en gällande Närverket kring kurdiska räven.

Söker speciellt efter mål B 3666-22. Skulle någon kunna vara behjälplig, skulle uppskattas otroligt.

Mvh.
Finns här:
(FB) Man i 30-årsåldern skjuten till döds - Brandbergen, Haninge 2022-03-04
2023-06-07, 14:31
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Hej! Söker FUPen för Militärligan, om någon sitter på den får ni hemskt gärna fixa länk!

Mvh
2023-06-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Ja, det borde gå bra.

Alla tingsrätter skickar dock inte förundersökingsprotokollen elektroniskt (det sitter aktivister och förhindrar detta), då återstår alternativen att få en papperskopia hemsickad mot betalning eller gå till tingsrätten och läsa på plats.

Vidare kan vissa förundersökingsprotokoll vara belagda med sekretess i delar eller i sin helhet. Du kan då begära sekretessprövning och överklaga beslutet du får.

Ett tips är att begära "dagbok" för målet. Där framgår personalia, vilka handlingar som finns samt vilka som är under sekretess.

Hur får jag ut dagboks inläggen för målen? När jag begär ut ifrån dom så får jag till svar bara att dom inte är klar än...
2023-06-07, 17:44
Medlem
Kantarell1423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Hej! Söker FUPen för Militärligan, om någon sitter på den får ni hemskt gärna fixa länk!

Mvh

Ja just den hade varit intressant att läsa, även Domen.
Men som du kanske vet så hände en del saker efter han kom ut. Där har jag en del domar. Men inte under tiden Militärligan höll igång.
2023-06-07, 21:27
Medlem
megapixels avatar
Tack för tidigare FUP:ar. Nu har jag en ny på min önskelista, denna kan bli lite svår att få tag i. Men det vore väldigt fint att få tag i ett exemplar.

Jag söker fupar rörande Södertälje-nätverket.

Gärna de tidiga kring Oasen, BK, BA, GA, MA etc etc.

Ni som vet ni vet, Finns dessa fupar någonstans?

Tack på förhand
2023-06-07, 22:48
Medlem
Bullgummas avatar
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...ia-1.101459070

"På en hylla i den välkände kampsportsprofilens företagslokal låg en skarpladdad pistol, insvept i en röd halsduk.
På andra ställen i byggnaden fanns skyddsvästar, pistolhölster, en ballistisk sköld, burkar med pepparspray och narkotika.
Nu döms den 34-årige mannen till ett flerårigt fängelsestraff."

"34-åringen figurerade i en dom i Göteborgs tingsrätt så sent som i maj 2022. Då handlade det om vapenbrott, knivbrott och misshandel och slutade med ett villkorlig straff och samhällstjänst."

Nyfiken på FUP och dom både rörande det senaste målet men även från förra året. Vet namnet på honom men inte målnummer eller fullständigt personnummer.
2023-06-07, 23:20
Medlem
Någon som sitter på FUP till Englafallet? Verkar bara vara massa döda länkar överallt.
2023-06-07, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Tack för tidigare FUP:ar. Nu har jag en ny på min önskelista, denna kan bli lite svår att få tag i. Men det vore väldigt fint att få tag i ett exemplar.

Jag söker fupar rörande Södertälje-nätverket.

Gärna de tidiga kring Oasen, BK, BA, GA, MA etc etc.

Ni som vet ni vet, Finns dessa fupar någonstans?

Tack på förhand

Citat:
Ursprungligen postat av hBlA
Någon som sitter på FUP till Englafallet? Verkar bara vara massa döda länkar överallt.

Alla FUP:ar finns här:
https://www.krimfup.se/

Dock kostar det så det gäller avgöra lite om man vill betala eller ej
2023-06-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hBlA

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

.
2023-06-08, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grizhela
FUP går att få ut men den är på 420 sidor så mot en kostnad av ca 800 sek. Har diarienr om du vill ha, domen kan du enkelt få ut hos Stockholms tingsrätt B 15244-22

Fanns det bara en fil från FUP:en? :/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in