2011-01-11, 23:00
Medlem
Jag har haft min dator inlämnad i höstas för att jag hade extrem lagg vid spel (wow), låg runt 11 fps som max. Wow kunde krascha titt som tätt. De körde en uppdatering av Vista, men fann inget ytterligare fel.
När jag fick tillbaka den låg jag runt 40 fps som mest. Dröjde knappt någon dag förran vid varje uppstart gick skärmen i "power saving mode", fick ha 15 försök innan datorn ville starta upp. Ett tu tre så krascha Vista helt och hållet och det enda som fanns att göra var att ta bort all skit på datorn och installera om Vista igen. Firman påstår sig inte finna något mer fel på datorn efter detta.
MEN vid nästan varje uppstart av datorn så får jag upp "power saving mode" så jag får starta om den igen. Efter någon minut igång så brukar datorn hänga sig helt, så jag får starta om på knappen igen.
Har jag otur kommer jag inte längre än till Asus texten utan att den hänger sig igen.
Datorn kan också helt random starta om sig själv när jag t.ex. spelar.. Fått blue screen 1 gång dock.
Efter denna lagomt roliga uppstartningsprocess kan jag sen spela utan avbrott, dock med fps på max 20!
Snälla kan någon säga mig vad som spökar i min bättre hälft?
Senast redigerad av Proton 2011-01-12 kl. 07:01.
Citera
2011-01-11, 23:10
Medlem
OpenEyess avatar
Låter väl som nån form av hårdvarufel, antar att firman som kolla inte kan felsöka det på ett effektivt sätt. Är inte direkt kunnig inom området dock.

Finner det dock komiskt att du spenderat ca 5 år på flashback om sen gör ett första inlägg helt i fetstilt? Extremt jobbigt att läsa.
Citera
2011-01-11, 23:58
Medlem
SKulle oxå villa säga att de är hårdvara de är fel på iaf. Men att firman inte hittar felet är konstigt. Vad är de för maskin? Power saving mode ger väl iaf indikationer att de är en laptop och det är inte mitt område. Testa slå om m/board jumpern och se om de hjälper?
Citera
2011-01-12, 07:01
Moderator
Protons avatar
Tillsägelse utdelad för inlägget helt i fetstil /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in