2011-01-11, 21:51
Medlem
Hej! Jag hade tänkt införskaffa mig lite effekter till gitarren för att kunna fortsätta utvecklas. Jag undrar hur jag som billigast kan komma undan med detta då jag har mycket knapp ekonomi, helst söker jag wah wah men egentligen vill jag ha allt. Jag spelar (vill lära mig spela) mest musik liknande joe satriani, steve vai, yngvie malmsteen, rush, dream theater, kamelot, jimi hendrix. Men även tänkt kolla in mera i jazzen och bluesen.

Någon som har tips på nått ställa jag kan skaffa detta billigt? Kanske någon vet nån bra multipedal som inte kostar för mycket men duger för en nybörjare?

Tack i förhand
Citera
2011-01-11, 22:00
Medlem
jag rekommenderar en riktigt bra multieffektpedal, ZOOM g2.1u heter den. Det var den första jag köpte den är lätthanterlig och bra att träna och utvecklas med.

Sen kanske det inte är det bästa och främsta valet på en spelning till exempel, eftersom det är en multieffektpedal och det tar lite tid att ställa in alla effekter och sånt :P

men jag rekommenderar iaf en sån, eller nån annan multipedal av märket ZOOM eftersom det är hyffsat bra kvalité och bra priser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in