2011-01-13, 18:41
Moderator
rotadents avatar
67 OT-inlägg raderade... Det här är alltså inte:
- Musikforumet
- Forumet för pajiga oneliners
- Kultur: allmänt
- Länktips

Diskutera Ulfs sjukdom, inget annat.

//Mod
Senast redigerad av rotadent 2011-01-13 kl. 18:43.
Citera
2011-01-13, 20:34
Medlem
Chrille Ps avatar
Detta luktar mörkning. Utarbetad? Hur fan kan man bli utarbetad INNAN turnén har börjat?
Citera
2011-01-13, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Detta luktar mörkning. Utarbetad? Hur fan kan man bli utarbetad INNAN turnén har börjat?

Tänkte samma sak. Originellt att vara utarbetad innan man börjar jobba.
Citera
2011-01-13, 21:14
Medlem
Citat:

Klart som fan han kan bli utarbetad det kan han väl bli när som helst med tanke på allt han skriver, målar, spelar mm. Tror du dessutom att turnén bara studsar fram ur intet?

Sen att det förstås kan vara mer saker som ligger bakom som sjukdom/flaskan är ju inte omöjligt men inget nån av oss verkar vet. Jag är glad att det inte framkom nåt "farligare" alla fall och hoppas på framtida konserter med Uffe!
Citera
2011-01-13, 21:50
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack71
Klart som fan han kan bli utarbetad det kan han väl bli när som helst med tanke på allt han skriver, målar, spelar mm. Tror du dessutom att turnén bara studsar fram ur intet?

Sen att det förstås kan vara mer saker som ligger bakom som sjukdom/flaskan är ju inte omöjligt men inget nån av oss verkar vet. Jag är glad att det inte framkom nåt "farligare" alla fall och hoppas på framtida konserter med Uffe!

Han skriver, målar, spelar. Han är en "konstnär" som helt styr sin egen tid. Att då bli utarbetad låter jävligt märkligt i mina öron. Men det är kanske bara jag som tycker det.
Citera
2011-01-13, 22:04
Medlem
Popeofromes avatar
Jaha, två dygn efter att jag startade den här tråden så har vi inga säkra svar - men utarbetad låter väldigt skumt tycker jag...tyvärr tror jag fortfarande att flaskan är orsaken.

Gillar Uffe skarpt, så hoppas han kommer igen med nya tag!!
Citera
2011-01-13, 22:17
Medlem
Sniglarochkruts avatar
Citat:
Han skriver, målar, spelar. Han är en "konstnär" som helt styr sin egen tid. Att då bli utarbetad låter jävligt märkligt i mina öron. Men det är kanske bara jag som tycker det.
Att göra det under så pass många år kan nog sätta sina spår till slut, bara för att han är mångsysslare som skapar betyder det inte att han sitter på latsidan bara för att han "kan". Han har väl velat leverera och sen har det till slut blivit för mycket bara? Uffe är skön men det kan även hända den bäste.
Bara hoppas att han kan vila upp sig och komma tillbaka.
Citera
2011-01-13, 22:43
Medlem
jamenvaddårås avatar
Han har mao "gått in i väggen"?
Citera
2011-01-14, 01:08
Moderator
Schlesiens avatar
Behöver ni verkligen den här turnén?
Går det inte minst lika bra att masturbera till er inre bild av Ulf Lundell?

Ulf Elfving: En av de två nya låtarna heter Pojkarna längst fram, är den till pojkarna längst fram?
UL: Ja... de är ju bra motorer.

Förr kunde en eller annan musiker bli utbytt under repet inför turnéer. Denna gång var alternativet att byta ut flera av dem, fast det blev för arbetsamt. (En spekulation bland andra, eller?)
Citera
2011-01-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tänkte samma sak. Originellt att vara utarbetad innan man börjar jobba.

Nu har han ju inte legat på latsidan direkt, han var ju på sommarturne i somras, och bara för att han inte är ute på turne betyder det ju inte att han inte jobbar.
Citera
2011-01-14, 02:00
Medlem
Lutar nog åt flaskan. Enligt Måns Ivarssons Lundell-biografi ställde han under sin blöta 80-talsperiod in en spelning med magsjuka som motivering. Det visade sig istället handla om lite för mycket av det goda i flytande och inte fast form.

Konstigt att ingen annan nämnt detta, bara den inställda spelningen som ju också är en spelning-spelningen.

Mycket tråkigt det här. Stämmer upp i Seinfelds kryapåsigvisa: get well, get well soon we wish you get well soon.
Citera
2011-01-14, 04:34
Bannlyst
Kan vara en släng av scenskräck,inte alls ovanligt bland artister och skådespelare.Tydligen heller inget som går över med åren.Har hört många äldre performence artists som vittnat om detta i intervjuer.

Lundell har väl inte musikalsikt gjort några större avtryck.Men han är en av våra bästa visdiktare och lyriker.Fullt i klass med E.Taube,C M Bellman och K Gärdestad i den vägen.Och om man lyssnar på texterna så passar musiken också bra till dom,så helheten låter i slutändan helt underbart.

Så Uffe,we need you!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in