2011-01-13, 08:25
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Han är utarbetad.... (förmodligen en omskrivning av "supit hårt sista tiden")

http://www.expressen.se/noje/1.2288727/darfor-staller-ulf-lundell-in-sin-turne

Shit, nu verkar det dessvärre inte vara något annat än just flaskan. Det hela känns väldigt mystiskt. Ingen åker väl till sjukhus för att man är "utarbetad" utan mer troligt är det väl något rehabställe han är på väg till?
Citera
2011-01-13, 09:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Shit, nu verkar det dessvärre inte vara något annat än just flaskan. Det hela känns väldigt mystiskt. Ingen åker väl till sjukhus för att man är "utarbetad" utan mer troligt är det väl något rehabställe han är på väg till?

Jo, det finns faktiskt folk som hamnar på sjukhus pga att de är utarbetade. Det finns tom. en del som dör av den anledningen. Och Uffe är ju ingen ungdom längre, att ha så många järn (ursäkta uttrycket i sammanhanget) i elden och så stor press som en lång turné innebär, kanske har blivit för mycket för honom.

Men det kan givetvis vara flaskan som kräver sin tribut också, men vi kan inte vara helt säkra på det. Det är det jag menar.
Citera
2011-01-13, 09:47
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men det kan givetvis vara flaskan som kräver sin tribut också, men vi kan inte vara helt säkra på det. Det är det jag menar.

Nä absolut, säkra är vi långt ifrån. Å andra sidan föredrar jag nog flaskan framför någon "riktig" sjukdom egentligen, men avvaktar tydligare uppgifter nu. Lite av nackdelen med skvallerforumet är att det ofta blir lite för mycket ren spekulation och för lite fakta
Citera
2011-01-13, 10:18
Medlem
Timjan256s avatar
Tydligen är han fast med alkoholdjälvulen igen. Trodde det var kräftan men hade fel.

Men läser man hans senaste bok, som inte är fiktion, så det inte så konstigt. Där spottar han inte direkt i glaset.
Citera
2011-01-13, 10:24
Medlem
Bangalores avatar
Det behöver inte vara ett återfall. Utmattningsdepression är rätt vanligt i det samhällsklimat och klimat vi lever i. Att det kommer mitt i januari är heller inget ovanligt, Lundell har i ett sommarprogram sagt att han aldrig kunnat förlika sig med den svenska vintern. Men vem fan kan det? Sen är han ju inget fan av det jävla MUF-pack som styr Sverige.
Citera
2011-01-13, 10:44
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article8403386.ab
Citera
2011-01-13, 11:57
Medlem
Sniglarochkruts avatar
Klart karln kan vara utarbetad, han brukar ju inte direkt sitta på latsidan utan är ju produktiv på flera plan.
Även om det har funkat förr så har vi alla en gräns och blir det lite för mycket kanske man får ta till läkare för att hamna på rätt bana igen.
Hade det varit flaskan som spökade hade han nog inte öppnat för ABs reporter heller.
Han behöver väl vila upp sig och varva ned en liten sväng. Dock kanske det gör att den där sista turnén han varit på i ett par år nu verkligen blir den sista om vi har otur.
Hursom så hoppas jag att han repar sig och drar ut och spelar i landet igen för en Uffe spelning ser man alltid fram emot!
Citera
2011-01-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Han är utarbetad.... (förmodligen en omskrivning av "supit hårt sista tiden")

http://www.expressen.se/noje/1.2288727/darfor-staller-ulf-lundell-in-sin-turne

Tror du verkligen att folk ställer in för att de har supit hårt den sista tiden? I så fall är det närmast ett under att Rolling Stones någonsin kommit upp på scen.
Citera
2011-01-13, 13:41
Medlem
Tycker det verkar konstigt. Ena stunden är Ulf Lundell tänd som fan på turnen och ser framåt, sedan plötsligt så "är han utarbetad".

Det skulle inte förvåna mig om det är cancer, men att Lundell inte vill gå ut med det helt enkelt. I början av en cancersjukdom vill ju många patienter sopa det hela under mattan, och hoppas på att de klarar av sjukdomen bra. Det handlar om att de inte vill bli betraktade som sjuka.

Ingvar Oldsberg har ju t.ex. mörkat sin cancer väl fram till den senaste veckans avslöjanden.
Citera
2011-01-13, 14:53
Medlem
skrudiss avatar
Majoriteten av hans turnéer har väl snarare varit baserade kring flaskan?
Citera
2011-01-13, 15:07
Medlem
Anemons avatar
Give him a break han är en levande legend. Jag tippar på att han är utarbetad. Hoppas han inte är sjuk i något svårare.
Citera
2011-01-13, 15:32
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangalore
Det behöver inte vara ett återfall. Utmattningsdepression är rätt vanligt i det samhällsklimat och klimat vi lever i. Att det kommer mitt i januari är heller inget ovanligt, Lundell har i ett sommarprogram sagt att han aldrig kunnat förlika sig med den svenska vintern. Men vem fan kan det? Sen är han ju inget fan av det jävla MUF-pack som styr Sverige.

Visst, det kan mycket väl vara någon form av depression. Som också kan hänga ihop med att han "gått in i väggen".. Att det skulle vara politiskt betingat har jag däremot svårare att tro. Det skulle väl tvärtom trigga Uffe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in