2011-01-12, 16:57
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phantom!E
Och just därför inte vill tala öppet om det, vi lever i ett samhälle där alkoholism är skamligt och inte att betrakta som sjukdom...

I samhället ja, men inom familjen, och särskilt där ens alkoholism tidigare lett till väldigt stora problem, går det att tänka sig att han varit lite mer öppen, och att hans Dotter då inte skulle bli så förvånad över nyheten om den inställda turnén.
Citera
2011-01-12, 17:54
Medlem
För en gångs skull är jag förvånad att inget har läckt ut, brukar inte ta många timmar innan FB nystar upp sådana här stora nyheter. Ulf Lundell har ställt in hela året! Folk i allmänhet läcker som såll vilket får mig att tro att detta är väldigt personligt. Kan inte vara många som vet.

Hade sjukhus varit involverat hade det kommit ut. Hade detta rört andra personer i hans närhet hade det garanterat kommit ut. Man ställer inte in året bara för att en bandmedlem är sjuk, Uffe är bandet. Svår sjukdom i nära familjen hade varit tänkbart, men då hade dottern vetat mer.

Kan bara vara ett fåtal människor som känner till anledningen och eftersom hans egna barn inte visste någon är det troligtvis någon han skäms över. T.ex. alkoholism. Eller sviter av sjukdomen, njuren kanske.

Vad det än är.. krya på dig Uffe!!
Citera
2011-01-12, 18:30
Medlem
Trumpeters avatar
I metros artikel verkar det som beslutet är fattat huvudsakligen av bokningsbolaget, men i samråd med Ulf. Troligen är han så pass oregerlig att bokningsbolaget är rädd att Ulf inte med säkerhet kan genomföra konserter. Billigare då att ställa in i förväg.

Framförallt omtanken om publiken tyder på att han drabbats av något som gör det osäkert om han är kapabel att stå på scenen. Tyder på att det är problem sponken.

http://www.metro.se/se/article/tt/20...ndellinstallt/
Citera
2011-01-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
I metros artikel verkar det som beslutet är fattat huvudsakligen av bokningsbolaget, men i samråd med Ulf. Troligen är han så pass oregerlig att bokningsbolaget är rädd att Ulf inte med säkerhet kan genomföra konserter. Billigare då att ställa in i förväg.

Framförallt omtanken om publiken tyder på att han drabbats av något som gör det osäkert om han är kapabel att stå på scenen. Tyder på att det är problem sponken.

http://www.metro.se/se/article/tt/20...ndellinstallt/

Det låter högst troligt, faktiskt. Jag var skeptisk innan men om bokningsbolaget har i "samråd" med Ulf ffattat detta beslut så tyder det på ett FETT återfall. Förmodligen bakfull, full varje dag som det ska tränas.
Citera
2011-01-12, 18:40
Medlem
Trist att Uffe ställer in.
Tyvärr så tror jag att det handlar om alkoholen.
När jag knäckte extra som turnéledare var det ganska hårda krav från arrangören att artisten skulle vara nykter på scenen. Detta på grund av att en packad artist har sämre fokus på läget, kan ramla ned för scenkanten och skada sig och andra, få frispel och kasta saker på publiken med mera.
En artist jag reste med ganska ofta led av scenskräck. Han behövde därför en öl före giget, men bara en...
Ville han ta flera stora och starka hindrade jag honom. När showen var över fick han dricka hur mycket han ville. Oftast blev det rätt lugnt ändå.
Uffe har förmodligen suttit i sin ensamhet och sökt tröst för detta i flaskan. Om det har gått för långt är han inte kapabel att turnera. I stället blir han en säkerhetsrisk.
Hoppas att Uffe rycker upp sig och kommer igen med en storstilad vinterturné om tio månader i stället för den inställda. Uffe kan fortfarande, men han måste nog nyktra till först.
Citera
2011-01-12, 18:53
Medlem
Timjan256s avatar
Nä, jag tror inte på alkoholen. Turnén skull börja om över en månad, den 17 feb. Under den tiden hinner han väl nyktra till. Alternativt är han väldigt nersupen och helt okontaktbar, vilket jag har svårt att tro.
Om det skulle bero på sponken så ställer man inte in hela turnén.

Jag tror på cancer och att han måste akutopereras inom kort.
Citera
2011-01-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Nä, jag tror inte på alkoholen. Turnén skull börja om över en månad, den 17 feb. Under den tiden hinner han väl nyktra till. Alternativt är han väldigt nersupen och helt okontaktbar, vilket jag har svårt att tro.

nää, men om bolaget har ställt krav 1000 ggr på att han ska komma nykter till "träning" och inte alls eller dyker upp kanonfull så klart de måste ställa in.

Hockey-kille var väl likadant (leksand?), ledningen sa att fick skärpa sig med spånken, och han lovade hela tiden men forsatte. Tillslut var det kicken som gällde.
Citera
2011-01-12, 19:01
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
nää, men om bolaget har ställt krav 1000 ggr på att han ska komma nykter till "träning" och inte alls eller dyker upp kanonfull så klart de måste ställa in.

Hockey-kille var väl likadant (leksand?), ledningen sa att fick skärpa sig med spånken, och han lovade hela tiden men forsatte. Tillslut var det kicken som gällde.

Tror inte att bolaget ställer så hårda krav på nationalskalden så tidigt. Lundell är inte någon liten hockeyspoling.
Citera
2011-01-12, 19:36
Medlem
Solihulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjaefs
Då bor han fortfarande antingen på en fiskebåt i Barents hav eller på Kolahalvön. Båda alternativen är högst störande och lite sjuka.

Haha - Det är riktigt att jag menade 140 mil tur och retur. Det är också riktigt att det inte är så långt från varken Barentshav eller Kolahalvön. Tyvärr är det också riktigt att det är störande och sjukt. Men det var inte det tråden handlande om.

Om det nu skulle vara flaskan - tror ni inte det hade läckt ut tidigare? Mannen har ju hållt sig under skandalradarn väldigt länge, pressen skulle sniffa upp ett smaskigt Lundellhaveri direkt. Jag menar att om Uffe hade dykt upp packad på hamnkrogen i Skillinge en regnig tisdag så hade det varit på aftonbladets löp mindre än en timme senare. Någon måste ju också ha förutsett vilka skriverier och spekulationer den inställda turnen skulle leda till och trots det tagit beslutet...fan också. Bli bättre snart.
Citera
2011-01-12, 19:58
Medlem
Shonnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256

Periodare kan hålla på i veckor innan dom börjar nyktra till,ibland månader. Synd ifall det är spritsuget som spökar igen.
Citera
2011-01-12, 20:09
Medlem
Dags för Uffe att "komma ut". Men om man har läst otaliga intervjuer med honom så lär han skita i det och resonera som så att "ingen jävel har med min hälsa att göra". "Folk får acceptera att det är som det är bara".
Själv tror jag att det kan vara nåt som helt enkelt pajar motoriken så att han varken är säker på att lira gura eller sjunga. Nån jävla tumör i skallen eller nåt liknande. Sponken tror jag inte på, det hade varit på löpen för länge sen. "Anna, Systembolaget: Jo han handlade en jättekasse här igår - flera hundra liter".
Citera
2011-01-12, 20:22
Medlem
Pellenezs avatar
Håller det för mycket otroligt att det rör sig om nåt alkoholrelaterat.
Förmodligen någon sjukdom som kräver längre tids konvalescens.
Förhoppningsvis är det inget obotligt.

Känns lite skumt att inte ens hans dotter verkar veta vad det handlar om:
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8397848.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Maria_Nilsson
Varsågod att börja.
Jag ger dig "Jag Saknar Dig som utgångspunkt.
http://www.youtube.com/watch?v=kOoNCui-AC8

Grym låt från hans bästa platta på den här sidan 50-årsstrecket.
Maria, det var länge sen. Din PM-låda är visst avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in