2011-01-11, 15:32
Bannlyst
Hej
Det är så att under gårdagen bestämde jag mig för att äntligen fräscha upp datorn. Jag öppnade datorn för att komma åt dammråttorna som slingrat sig fast inuti. Kort därefter, när all damm o slaggämnen som växt till sig under något år var rensade bestämde jag mig för att koppla ifrån komponenterna ( läs fläkt, ram och hårddisk). Detta visade sig inte vara bra. Datorn i sig fungerade men däremot fick jag inte fram några bilder i skärmen.

Min fråga till er är vad som kan ha gått snett? Är det något jag bör åtgärda?

Mvh
Citera
2011-01-11, 15:44
Medlem
rAppmeisters avatar
Piper det annorlunda när du startar upp den?
Går diskarna igång eller är det bara fläktarna?
Citera
2011-01-11, 15:48
Medlem
SirKnasens avatar
Ger datorn ifrån sig något pip? Blinkar/lyser hårddisklampan? Hör du hårddisken rassla/tänka?

Koppla ur hårddiskar och brännare. Ta ur ram-minnet och grafikkort. Återmontera grafikkortet ordentligt.
Sätt tillbaka enbart en minnessticka och se om datorn går igång. Om inte testa med enbart en annan minnessticka.
Citera
2011-01-11, 15:49
Medlem
DubbelBeckasins avatar
Har hänt för mig någon gång innan testa och kolla om du kanske satt i ram minnena åt fel håll?
Citera
2011-01-11, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelBeckasin
Har hänt för mig någon gång innan testa och kolla om du kanske satt i ram minnena åt fel håll?
Ramen sitter rätt.
Citera
2011-01-11, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Ger datorn ifrån sig något pip? Blinkar/lyser hårddisklampan? Hör du hårddisken rassla/tänka?

Koppla ur hårddiskar och brännare. Ta ur ram-minnet och grafikkort. Återmontera grafikkortet ordentligt.
Sätt tillbaka enbart en minnessticka och se om datorn går igång. Om inte testa med enbart en annan minnessticka.
Hårddisklampan lyser inte samt att den inte ger ifrån sig pip-ljud som den annars gör i vanliga fall.
Jag kan inte montera bort grafikkortet då skruven sitter väldigt tight intill själva lådan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in