Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Detta är en fråga som även jag skulle vilja ha svar på då det låter som en otroligt låg kostnad... Nästan lika otroligt låg som matkostnaderna på 1500kr trots att det uteslutande handlade om man ute på restaurang. Undrar även lite smått om bilen som även den låter grymt billig?
Är ett litet totalrenoverat hus, tilläggsisolerade och byggde ett eget värmesystem, vilket gör att en av de vanligtvis stora posterna som är uppvärmning är mycket mycket låg. Huset är obelånat. Vatten och el går det inte mycket av då jag inte är hemma speciellt mycket. Renoverade huset själv och lyckades på så sätt få till det rätt så billigt.
Det är inte många gånger per månad som jag äter ute, större delen av dom 1500 är nog faktiskt mer mackor på statoil, eller någon burgare i ett gatukök när man är på väg från ett jobb till ett annat. Har tidigare varit den största posten i min budget uppåt 4000-5000/månad.
Bilen är en V70 diesel ligger på ungefär 680kr/månad i skatt och försäkring, servar och reparerar bilen själv.
Har inte alltid haft en lön i denna storlek, samt min hobby är aktier. Vilket har inneburit att jag sluppit lägga massa pengar i räntor då jag sedan rätt så tidig ålder varit sparsam av mig och lyckats rätt väl med mina placeringar.