2011-01-11, 13:40
Bannlyst
Hejsan!

Har under 2010 fått insättningar ifrån privatpersoner på mitt personkonto i små belopp regelbundet varje månad på sammanlagt ca 150.000 :-, och förmodligen så kommer det bli ett liknande belopp även i år.

Vad jag oroar mig över nu är problem som kan uppstå pga dom här gåvorna. T.ex så pluggar jag och får CSN. För att få CSN får man inte ha en inkomst på över 50tkr eller något liknande. Gills dessa gåvor som inkomst? Finns det några andra problem med att få gåvor insatta på sitt kort kontenuterligt? Om skatteverket börjar gräva så är det lugnt, inga svarta löner utan just precis gåvor.

Kan CSN ge mig avslag? Finns det några andra problem som kan uppstå?

MVH Wemp
Citera
2011-01-11, 15:04
Medlem
vissa har det bra...
Citera
2011-01-12, 01:10
Medlem
Hur får man gåvor på 150k?

Om det rör sig om exempelvis webcam shower så har väl SV sagt att de kommer titta närmare på sådana rörelser och har du otur så upptaxerar de dig. Eller har jag missuppfattat ngt?
Citera
2011-01-12, 01:12
Medlem
Wheeler88s avatar
.
Citera
2011-01-12, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Hur får man gåvor på 150k?

Om det rör sig om exempelvis webcam shower så har väl SV sagt att de kommer titta närmare på sådana rörelser och har du otur så upptaxerar de dig. Eller har jag missuppfattat ngt?

Nej det är inget sånt! Ingen rörelse av något slag. Bara gåvor från människor omkring mig.
Citera
2011-01-12, 16:46
Medlem
Om du tar gåvorna kontant så har du inget att oroa dig för i alla fall.
Citera
2011-01-12, 20:10
Medlem
AldoRaines avatar
CSN har ingen befogenhet att gå in på ditt bankkonto, så i deras värd existerar inte dessa pengar. Good for you.

CSN är riktiga svin annars, om jag tex under min studietid säljer min bostadsrätt med 200´kr vinst och i samma veva köper en dyrare där alla mina pengar går åt ser CSN mina 200´som en inkomst, Men i själva verket har dom gått till en investering i en lägenhet. Plötsligt står man där med skägget i brevlådan och utan pengar. CSN tror att alla som pluggar är 14 år och bor i nån jävla städskrubb.
Citera
2011-01-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptenAlex
Om du tar gåvorna kontant så har du inget att oroa dig för i alla fall.

Haha så folk skänker 150k årligen till dig bara så där? Det är inte så att du slänger fitta på stan? ;P
Citera
2011-01-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5829462
Haha så folk skänker 150k årligen till dig bara så där? Det är inte så att du slänger fitta på stan? ;P

Lite svårt att slänga fitta på stan när man är alfa hane haha
Citera
2011-01-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5829462

"slänga fitta på stan"

Veckans uttryck.

Är också konfunderad över varför random svensson skulle förtjäna 150k i gåvor.
Citera
2011-01-12, 22:33
Medlem
CSN kommer inte märka någonting om du inte betalar skatt för dina gåvor, vilket du inte verkar göra. Det är ju så CSN ser hur mycket pengar man får - när man betalar skatt på något. Tex jobb, lägenhetsförsäljning osv. Så jobbar man svart så ser inte CSN det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in