Har under 2010 fått insättningar ifrån privatpersoner på mitt personkonto i små belopp regelbundet varje månad på sammanlagt ca 150.000 :-, och förmodligen så kommer det bli ett liknande belopp även i år.
Vad jag oroar mig över nu är problem som kan uppstå pga dom här gåvorna. T.ex så pluggar jag och får CSN. För att få CSN får man inte ha en inkomst på över 50tkr eller något liknande. Gills dessa gåvor som inkomst? Finns det några andra problem med att få gåvor insatta på sitt kort kontenuterligt? Om skatteverket börjar gräva så är det lugnt, inga svarta löner utan just precis gåvor.
Kan CSN ge mig avslag? Finns det några andra problem som kan uppstå?
Om det rör sig om exempelvis webcam shower så har väl SV sagt att de kommer titta närmare på sådana rörelser och har du otur så upptaxerar de dig. Eller har jag missuppfattat ngt?
Om det rör sig om exempelvis webcam shower så har väl SV sagt att de kommer titta närmare på sådana rörelser och har du otur så upptaxerar de dig. Eller har jag missuppfattat ngt?
Nej det är inget sånt! Ingen rörelse av något slag. Bara gåvor från människor omkring mig.
CSN har ingen befogenhet att gå in på ditt bankkonto, så i deras värd existerar inte dessa pengar. Good for you.
CSN är riktiga svin annars, om jag tex under min studietid säljer min bostadsrätt med 200´kr vinst och i samma veva köper en dyrare där alla mina pengar går åt ser CSN mina 200´som en inkomst, Men i själva verket har dom gått till en investering i en lägenhet. Plötsligt står man där med skägget i brevlådan och utan pengar. CSN tror att alla som pluggar är 14 år och bor i nån jävla städskrubb.
CSN kommer inte märka någonting om du inte betalar skatt för dina gåvor, vilket du inte verkar göra. Det är ju så CSN ser hur mycket pengar man får - när man betalar skatt på något. Tex jobb, lägenhetsförsäljning osv. Så jobbar man svart så ser inte CSN det heller.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!