2011-01-11, 12:55
Medlem
Roevarns avatar
Jag undrar vart, om möjligt, man kan köpa de gamla cinema displayerna från apple, typ modellen apple cinema display A1083

Kollade runt lite på blocket, men utbytet var inte allt för bra - fick några träffar, men det fanns inte någon som sålde endast en skärm och det var en äldre modell av skärmen. För övrigt gör det inget om skärmen är av en äldre årgång, det är främst designen jag är ute efter.

Tittade även på ebay och fick en träff:

De kan ju inte vara helt ute ur produktion då det nästan alltid finns en i en macaffär kopplad till en mac pro. Man ser de också i musikstudios såväl som filmstudios hela tiden. Frågan är: Vart kan jag, förutom blocket och ebay, få tag på denna typ av skärm?
Citera
2011-01-11, 13:31
Moderator
Rassas avatar
Du har ju nästan svarat dig själv :

Citat:
De kan ju inte vara helt ute ur produktion då det nästan alltid finns en i en macaffär kopplad till en mac pro

Apple har ingen tillverkning av dessa längre, så slå en signal till återförsäljarna runt om i landet, och fråga om dom har någon kvar på lager.
Citera
2011-01-11, 16:15
Medlem
Roevarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Du har ju nästan svarat dig själv :

Apple har ingen tillverkning av dessa längre, så slå en signal till återförsäljarna runt om i landet, och fråga om dom har någon kvar på lager.

Men det står aldrig någon prislapp eller något på dem, därav antar jag att de inte är till salu
Citera
2011-01-11, 17:27
Medlem
robban200s avatar
De vill alltid sälja produkter, fråga bara. Du kommer troligen tom få det billigare än nypris. Köpte både eMac och iMac Globe som visningsex efter de slutat tillverkats.
Citera
2011-01-11, 20:13
Medlem
Roevarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robban200
De vill alltid sälja produkter, fråga bara. Du kommer troligen tom få det billigare än nypris. Köpte både eMac och iMac Globe som visningsex efter de slutat tillverkats.

Så pass, förträffligt! Kan tänka mig att den kommer kosta en del dock - har inte tänkt att lägga ut en förmögenhet på skärmen.
Citera
2011-01-21, 16:56
Medlem
lepops avatar
På tradera finns det en ser jag
Citera
2011-01-21, 17:14
Medlem
http://www.99.se/mac-tillbehor-annon...versionen.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera