• 1
  • 2
2019-03-19, 16:58
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondemamman
Hej!
Något nytt om denna? Har han bättrat sig eller är han fortfarande en bluffare?

Jag känner inte till varken denna Tomas eller hans bolag, men jag noterar att aktiebolaget som nämns i tråden gick i konkurs under 2012.
Citera
2021-03-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondemamman
Hej!
Något nytt om denna? Har han bättrat sig eller är han fortfarande en bluffare?

Denna man kommer alltid att leva på att bedra andra tyvärr, må så hända att just detta bolag gått i konkurs för x antal år sedan, men han fortsätter på samma sätt fast i nytt bolag, det bolag han nu driver heter Angamato ekonomikonsult Ab dock är det samma visa, man får ett pris, han fakturerar ett helt annat och har du någon invändning så fortsätter han att fakturera. Han erbjuder konstiga lån från nån bank i Österrike om man betalar honom en uppstarts kostnad, något lån kommer aldrig, men dina pengar är för alltid borta. Akta er för denna man!
Citera
2021-03-29, 09:44
Medlem
enligt ett pm jag fick har han bytt namn till
Tomas Tobiasson och Exequi Affärsjuridik AB
Citera
2021-03-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
enligt ett pm jag fick har han bytt namn till

Denna man Tomas Tobiasson driver idag ett företag som heter Angamato Ekonomikonsult AB. Dock är han samma bluffare som han alltid har varit, denna man lever tyvärr på att lura människor. Enligt uppgift så utger han sig för att vara jurist dock besitter han ingen vidare juridisk kunskap, han erbjuder att hjälpa människor att få lån från nån bank i Österrike och då betalar man en ” uppstarts kostnad” på en ansenlig summa, något lån kommer aldrig att komma och har du några invändningar så är det hot efter hot.
Citera
2021-03-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Det finns en dom från Göta hovrätt, avkunnad per den 12 mars 2008, mål nummer B 666-07, där en företagare försöker skylla sina bokföringsbrott på Tobiasson.

Herr Tobiasson har även, av Jönköpings tingsrätt per den 23 september 2009, dömts till villkorlig dom rörande bokföringsbrott och diverse medhjälpsbrott, vilka han erkände. Mål nummer B 3841-06.

Tomas Tobiasson figurerar även i kammarrätten i Göteborgs avgöranden 3257 t o m 3261 för 2009, avkunnade per den 25 februari 2010.

Enligt honom själv, är han utbildad förvaltningssocionom och har dessutom gått diverse kurser i redovisning.

Exequi Affärsjuridik AB har, per den 25 april 2011, ett skuldsaldo hos KFM på 68 354 kr.

Du verkar veta en del om denna Tomas Tobiasson? Enligt uppgift så håller han på lika fast nu heter företaget istället Angamato Ekonomikonsult ock ligger i Orsa.
Citera
2021-03-29, 22:59
Medlem
elbels avatar
Ibland undrar jag om man fick hjärncancer, borde man då gräva ner några typer som gm i tråden, innan man själv dör

I värsta fall får man spendera sina sista dar i häkte
Citera
2021-04-25, 17:45
Medlem
Någon som har någon info ang denna man ? Någon som blivit drabbad av honom som skulle vilja dela med sig av sin historia ?
Citera
2022-02-28, 19:42
Medlem
Lindalo79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraclown
Någon som har någon info ang denna man ? Någon som blivit drabbad av honom som skulle vilja dela med sig av sin historia ?

Jag och min sambo har drabbats..
Vi var så korkade och gick på hans skit snack i samma veva som vårt bolag höll på att haverera bla.

Finns det någon här som polisanmält eller drivit process mot honom nyligen?
Citera
2025-05-12, 12:18
Medlem
DoktorPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Det finns en dom från Göta hovrätt, avkunnad per den 12 mars 2008, mål nummer B 666-07, där en företagare försöker skylla sina bokföringsbrott på Tobiasson.

Herr Tobiasson har även, av Jönköpings tingsrätt per den 23 september 2009, dömts till villkorlig dom rörande bokföringsbrott och diverse medhjälpsbrott, vilka han erkände. Mål nummer B 3841-06.

Tomas Tobiasson figurerar även i kammarrätten i Göteborgs avgöranden 3257 t o m 3261 för 2009, avkunnade per den 25 februari 2010.

Enligt honom själv, är han utbildad förvaltningssocionom och har dessutom gått diverse kurser i redovisning.

Exequi Affärsjuridik AB har, per den 25 april 2011, ett skuldsaldo hos KFM på 68 354 kr.

Jag inser att det var många år sedan du skrev ovanstående, men minns du vart du fick tag i domarna? Har du möjligen kvar dom?
Hade varit intressant att läsa då han fortfarande lurar folk. Tydligen fick han en snubbe i Dalarna att ta livet av sig
Varför är det ingen som stoppar idioten?
Citera
2025-05-14, 12:19
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPilsner
Jag inser att det var många år sedan du skrev ovanstående, men minns du vart du fick tag i domarna? Har du möjligen kvar dom?
Hade varit intressant att läsa då han fortfarande lurar folk. Tydligen fick han en snubbe i Dalarna att ta livet av sig
Varför är det ingen som stoppar idioten?
Tror domarna finns tillgängliga på InfoTorg Juridik, annars är det väldigt enkelt att själv begära ut dem direkt från respektive domstol.

För Göta hovrätt, följ bara länken nedan och fyll i målnumret.
Beställ domar och beslut | Göta hovrätt

Beträffande Jönköpings tingsrätt, förefaller det som begäran enklast sker via e-post.
Beställ domar, beslut eller handlingar | Jönköpings tingsrätt

Slutligen har Kammarrätten i Göteborg ett beställningsformulär, att fylla i.
Formulär - beställa allmän handling | Kammarrätten i Göteborg

Lycka till!
/JM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in