• 1
  • 2
2011-01-11, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meche
e-legitimation på fil är gratis, det är om du ska ha den på kort som du får betala och det är för att det också är en giltig fotolegitimation. Inga större konstigheter...

jag har SHB e-leg på kort (med dosan). kostar ingenting
Citera
2011-01-11, 15:38
Medlem
meches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Låter praktiskt att ha det på "fil" vad gäller om datorn skulle haverera eller man vill byta dator eller om en hacker jobbar på det. Kortlösningarna verkar betydligt säkrare.

Du kan ju alltid lägga det på ett usb, eller bara logga in och skapa en ny...
Citera
2011-01-11, 17:32
Medlem
Jag har e-legitimation genom Swedbank och betalar självklart inte ett öre för det oavsett vad som påståtts tidigare i tråden. Är ganska säker på att e-legitimation är gratis överallt.
Citera
2011-01-11, 20:06
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag har e-legitimation genom Swedbank och betalar självklart inte ett öre för det oavsett vad som påståtts tidigare i tråden. Är ganska säker på att e-legitimation är gratis överallt.

Jag har då inte betalt något för min genom Swedbank.
Citera
2011-01-12, 08:05
Medlem
Har tidigare haft BankId på fil från Skandiabanken, e-legitimation från Telia (SEB) och numera på kort från SHB. SHB:s lösning dominerar totalt. Använder dock en vanlig kortläsare istället för SHB:s (fungerar till allt förutom inloggning hos just SHB), smidigare att knappa in koden på datorns tangentbord. Tycker det är bra att ha det på ett kort för då måste någon fysiskt komma över min kod + kort för att hitta på något bus, svårare att keylogga etc, ID:t ligger inte online om man inte använder det.
Citera
2011-01-12, 08:08
Medlem
blaackjaacks avatar
Mitt var gratis,fast jag har Nordea
Citera
2014-10-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulankandi
Sitter och kollar på vad elegitimation kostar men hittar inget? Någon som vet? tänker då främst på swedbank

e-legitimation på s.k. fil är gratis i Swedbank och gäller f.n. i ett år
Citera
2014-10-22, 20:42
Medlem
Crashs avatar
Mobilt bankid är gratis iaf och riktigt jävla smidigt
Citera
2014-10-24, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kulankandi
Sitter och kollar på vad elegitimation kostar men hittar inget? Någon som vet? tänker då främst på swedbank
0
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in