2011-01-10, 18:44
Medlem
styggvesnyggs avatar
Jag försöker flytta mail från Outlook Web Access till hårddisken, men har inte kommit fram till någon lösning trots idogt Googlande.

Det är en hel mapp med c:a 1100 mail, så det är inte direkt så att jag vill flytta dem ett och ett...

Mycket tacksam för hjälp.
Citera
2011-01-10, 20:35
Medlem
Du kan inte dra in mailen i en Outlook 2010/2007/2003 eller liknande? Där kan du få ut alla som en .pst-fil eller alla som .msg-filer.

Finns det ingen export-funktion alls?
Citera
2011-01-10, 20:38
Medlem
Har tänkt på detta i typ 5+år.
Citera
2011-01-10, 20:51
Medlem
styggvesnyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Du kan inte dra in mailen i en Outlook 2010/2007/2003 eller liknande? Där kan du få ut alla som en .pst-fil eller alla som .msg-filer.

Finns det ingen export-funktion alls?

Den enda exportfunktion jag kan se, är en funktion där man kan flytta mappar och mail inom själva Outlookprogrammet.
Exportera till exempelvis skrivbordet funkar inte.

Inte vad jag kan se iallafall.
Citera
2011-01-10, 21:20
Medlem
Jo men jag menar om du kan konfigurerar Outlook 2010/2007/2003 och hämtar mailen den vägen.
Citera
2011-01-11, 16:21
Medlem
styggvesnyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Jo men jag menar om du kan konfigurerar Outlook 2010/2007/2003 och hämtar mailen den vägen.

Jag gjorde som så, att jag sparade ner mailen när jag kom till jobbet (på den datorn alltså).

Den kör ju vanlig outlook, så det var bara att spara ner i en mapp och sen dra ner hela mappen på ett memory-stick.

Att göra detta via webmailen är tydligen inte möjligt.

Tack för hjälpen iallafall.
Citera
2011-01-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styggvesnygg
Jag gjorde som så, att jag sparade ner mailen när jag kom till jobbet (på den datorn alltså).

Den kör ju vanlig outlook, så det var bara att spara ner i en mapp och sen dra ner hela mappen på ett memory-stick.

EXAKT så jag menade
Citera
2011-01-11, 16:57
Medlem
Jim.Raynors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styggvesnygg

Ligger mailen på en server så är det ju bara att hämta ner dem via POP3 i outlook. Vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in