2011-01-10, 16:37
Medlem
Som rubriken lyder, har flashback någon gång löst ett mord före polisen?
Citera
2011-01-10, 16:41
Medlem
d0pefishs avatar
Antar att eftersom att Flashbackanvändarna inte har någon makt gentemot polisen, så kan de väl ha kommit på en trolig gärningsman långt innan polisen, men inte kunnat göra speciellt mycket åt saken, förutom att ringa in och rapportera då. Sen kan man väl tolka det som man vill
Citera
2011-01-10, 16:45
Medlem
isbjoerns avatar
Kommer ihåg när ett mord skedde runt trakterna där jag bor, unjefär 500m från mitt hus infacto.

Även fast jag ringde runt till alla jag kände och vi pratade om det, så likt förbannat så visste någon på FB före oss vem som var GM och BO, helt sjukt, bilder och allting. Före ens vi lokalbönder visste, galet.
Och då visste man ändå vilka både GM och BO var sedan innan, men inte att de var inblandade i det som hade hänt före folk på FB.

Var väl lite OT, men ja, det lär ha hänt.
Citera
2011-01-10, 16:51
Medlem
Dalailamas avatar
Något mord?

Det skulle väl vara LuriflaxFlux då kanske. Det var trots allt FB:are som tog reda på killens identitet och varskodde polisen.

Användaren Sjösala startade tidigare en krimtråd som resulterade i att rättegången mot en mördare flyttades till säkerhetssalen. Visserligen så skulle han frita snubben men ändå

Tråden: https://www.flashback.org/t650637

Jag vet också att vi tog fast en galning som mördade djur i Partille. I övrigt så tror jag inte att vi direkt har fått cred för att ha hjälp till att fånga mördare men det betyder ju inte att så inte har varit fallet. FB:are kan gräva fram förvånansvärt mycket info och självfallet så tar polisen regelbundet del av informationen som postas.
Citera
2011-01-10, 16:55
Medlem
tror dock att polisen håller ganska bra koll på flashback, men polisen skulle aldrig erkänna att dom tagit hjälp av alla snillen på flashback!
Citera
2011-01-10, 16:59
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbjoern
Kommer ihåg när ett mord skedde runt trakterna där jag bor, unjefär 500m från mitt hus infacto.

Även fast jag ringde runt till alla jag kände och vi pratade om det, så likt förbannat så visste någon på FB före oss vem som var GM och BO, helt sjukt, bilder och allting. Före ens vi lokalbönder visste, galet.
Och då visste man ändå vilka både GM och BO var sedan innan, men inte att de var inblandade i det som hade hänt före folk på FB.

Var väl lite OT, men ja, det lär ha hänt.

Kan inte den FB-användaren ha varit en lokalbonde också då?
Citera
2011-01-10, 17:06
Medlem
isbjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Kan inte den FB-användaren ha varit en lokalbonde också då?
Tveksamt, jag berättade det för alla efter jag läst på FB. Ingen annan som hade hört något alls. Är väl möjligt att något jävla emo satt och skrev det på flashback och sen höll käften om det till oss andra i hålan, men finner det väldigt otroligt.

Tror mer det var någon/några på FB som sitter med en del kontakter hos polisen, alternativt är poliser själva som passar på att ro åt sig lite rampljus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in