2011-01-10, 14:54
Medlem
KiaWs avatar
Satt och slösurfade på Laidback och trillade in i tråden om avlidna fb-användare och såg detta inlägg:
https://www.flashback.org/sp7018869
Citat:
Skulle ju va grymt om det var nån här som kände för att ta livet av sig och ville visa när det händer på webcam. Typ som han som hängde sig.
Ett inlägg postat 2007 som pratar om händelsen 2010?

Är det min dator som visar konstigheter eller har jag missat att något sådant hänt förut?

Edit: Även inlägget efter av moderator ser ut att vara postat 2007:
https://www.flashback.org/sp7019053
Senast redigerad av KiaW 2011-01-10 kl. 14:57.
Citera
2011-01-10, 14:57
Medlem
Finns många som tagit livet av sig och lagt ut på nätet. Det är inte säkert att han menade en fb-medlem.
Citera
2011-01-10, 14:58
Medlem
eXtremos avatar
Tror du tolkade meddelandet fel. Jag tolkar det som så att användaren önskar att någon som tog livet av sig visade upp detta genom en livesändning. Ett exempel på detta var en tidigare person som hängde sig, användaren som skrev meddelandet önskade därför att personen som hängde sig hade visat upp sig.
Citera
2011-01-10, 14:58
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kackibraxan
Finns många som tagit livet av sig och lagt ut på nätet. Det är inte säkert att han menade en fb-medlem.
Inlägget är ju dock postat i tråden för avlidna medlemmar.
Citera
2011-01-10, 14:59
Medlem
Dr_Dollars avatar
Det är väl knappast första, eller sista gången för delen nån streamar ett självmord.
Citera
2011-01-10, 15:00
Medlem
Misers avatar
Illuminati
Citera
2011-01-10, 15:00
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Tror du tolkade meddelandet fel. Jag tolkar det som så att användaren önskar att någon som tog livet av sig visade upp detta genom en livesändning. Ett exempel på detta var en tidigare person som hängde sig, användaren som skrev meddelandet önskade därför att personen som hängde sig hade visat upp sig.
Låg före sin tid menar du, och kanske där idén kom från? Ja, det är inte omöjligt faktiskt...
Citera
2011-01-10, 15:01
Medlem
harrings avatar
Finns säkert någon som skrivit om när en svart man blir president i USA innan det hände och det betyder ingenting, vissa saker händer förr eller senare.
Citera
2011-01-10, 15:03
Bannlyst
Inte helt omöjligt lurifax läst det?
Citera
2011-01-10, 15:04
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Finns säkert någon som skrivit om när en svart man blir president i USA innan det hände och det betyder ingenting, vissa saker händer förr eller senare.
Det var hänvisningen jag troligen missuppfattade: "typ han som hängde sig."
Citera
2011-01-10, 15:06
Medlem
Dr.Dres avatar
Jag fattade inte heller först, men efter att jag läste första svaret så är jag i princip säker på vad som menades
En kille hängde sig och visade det live. Han var inte FB-medlem, utan kom antagligen från utlandet.
Detta tyckte han som skrivit inlägget var häftigt, och önskade att någon som var medlem på FB skulle göra detsamma.
Citera
2011-01-10, 15:30
Bannlyst
det finns ju åtminstone en till som just hängt sig framför en live webcam, så är säkert en referens till den händelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in