2011-01-21, 19:06
Medlem
Gemini-s avatar
Psyksjuk eller pundare måste ju snubben vara, tycker inte det verkar som allt står rätt till i huvudet på han.
Citera
2011-01-21, 21:13
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzi
Nu ännu en gång, i Vidingsjö på fredagsmorgonen:

http://www.corren.se/ostergotland/li...icleId=5506052

1.90 - 2.00 meter, runt 25 och i dom delarna av stan. Är han hemmahörande där så borde man veta vem det är. Det känns nästan som att han inte ens vill åt bilarna, utan att det bara är något sjukt beteende och att han får kickar av det. Hade han verkligen velat ha bilarna så ska det väl inte krävas tre-fyra försök med slaktmask för att komma över en. Jag sa ju att det här lär bli en följetång och det står jag fast vid då Linköpingspolisen kan vara Sveriges mest inkompetenta.

Kan vi inte lägga till "Slaktmaskmannen" i rubriken, låter lite coolare.
Citera
2011-01-21, 21:43
Medlem
KiaWs avatar
Sammanfogade trådar

/Mod
Citera
2011-01-22, 04:54
Medlem
Jag har själv sett honom, då befann han sig i Aspnäset nära Blästadsskolan. Han bar helt svart och gick väldigt lustigt, ungefär som att han var hjulbent samt väldigt lång. Han var en 50 meter ungefär framför mig och och kolla bakåt en gång och sedan börja gå mot mig, jag vek av och tog en annan väg hem. Det var jävligt läskigt kan jag säga er! Detta var vid 23.30-23.45 i torsdags, alltså efter försöket eller försöken vid Ekholmens centrum då jag också befann mig men var 3-4 minuter för sen för att se själva händelsen.

Hoppas fan att dom hittar denna person, han sprider skräck
Citera
2011-01-22, 09:15
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sitch
Jag har själv sett honom, då befann han sig i Aspnäset nära Blästadsskolan. Han bar helt svart och gick väldigt lustigt, ungefär som att han var hjulbent samt väldigt lång. Han var en 50 meter ungefär framför mig och och kolla bakåt en gång och sedan börja gå mot mig, jag vek av och tog en annan väg hem. Det var jävligt läskigt kan jag säga er! Detta var vid 23.30-23.45 i torsdags, alltså efter försöket eller försöken vid Ekholmens centrum då jag också befann mig men var 3-4 minuter för sen för att se själva händelsen.

Åh fan, då kan vi nästan konstatera att han måste vara boende i den delen av stan, åtminstone om han promenerar/joggar mellan dåden. Det tyder även på att han måste ha skapligt bra kondition/fysik, trots att han är hjulbent.

Slaktmaskmannen förbryllar!
Citera
2011-01-22, 12:15
Medlem
Mildsters avatar
Citat:

Du skulle ha gjort din samhällsplikt och sett till att han oskadliggjordes... nåja kanske inte men jag hoppas iallafall att du kontaktade polisen med dina observationer.
Citera
2011-01-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mildster
Du skulle ha gjort din samhällsplikt och sett till att han oskadliggjordes... nåja kanske inte men jag hoppas iallafall att du kontaktade polisen med dina observationer.

Jo jag har tänkt på det nu efter, vad som skulle skett om jag gick förbi honom. Är rätt kraftig så skulle säkert kunnat brotta ner honom men frågan är då om han hade slaktmasken med sig :S Och självklart har jag kontaktat polisen.
Citera
2011-01-22, 14:08
Medlem
Gemini-s avatar
Citat:
Jo jag har tänkt på det nu efter, vad som skulle skett om jag gick förbi honom. Är rätt kraftig så skulle säkert kunnat brotta ner honom men frågan är då om han hade slaktmasken med sig :S Och självklart har jag kontaktat polisen.
Om han är hjulbent är det ju bara att slänga iväg en pungspark, problem solved

Undrar vad för slaktmask han har, läste i corren att slaktmasken skjuter av en krutladdning som rör pluggen framåt. Om det är en sådan han har så borde han bara kunna skjuta en gång för att sedan ladda på med mer krut, eller hur funkar det ?
Citera
2011-01-22, 15:58
Medlem
Mildsters avatar
Jag är dessutom förbryllad varför man försöker ta bilar i Aspnäset/Ekholmen. Det är ju inte riktigt där de finaste bilarna finns i Lkpg...
Citera
2011-01-22, 17:52
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mildster
Jag är dessutom förbryllad varför man försöker ta bilar i Aspnäset/Ekholmen. Det är ju inte riktigt där de finaste bilarna finns i Lkpg...

Som sagt, känns inte som att han verkligen vill ha bilarna. Det lutar snarare mot att han vill åt kicken.
Citera
2011-01-22, 18:23
Medlem
Mildsters avatar
Han verkar ju snarare bli fegare än modigare med tiden. Från att ha använt slaktmasken till att nu sist i Vidingsjö springa bara för att någon ropade åt honom. Hur som helst hoppas jag att vi får bort psykfallet.
Citera
2011-01-22, 18:43
Medlem
Destiny365s avatar
Mycket möjligt att personen i fråga jobbar eller jobbat på något slakteri. Han har förmodligen någon sorts störning, men vill åt "kicken" genom att sno bilar. Någon i linköping som kan peka ut de aktuella platserna på en karta, så man kan försöka ringa in honom ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in