2011-01-10, 07:31
Medlem
Info om Roaccutan

Roaccutan och hormonreceptorer i cellkärnan

Roaccutan inducerar hypothyroidism

Roaccutan har kraftigt antiandrogena effekter

Obervationer av 1,25 dihydroxyvitamin D nivåer hos aknesubjekt

Roaccutan och minskad insulinkänslighet

Roaccutan och minskat cellulärt hormonellt upptag

Effekter på hjärnan

Förelagna hämmande effekter av flera signalsubstanser inklusive serotonin, dopamin, acetylcholin och andra neurosteroider

Citera
2011-01-10, 07:31
Medlem
Signifikant fall i metabolismen hos mänskliga aknesubjekt som scannats efter fyra månaders Roaccutanexponering

Referenser:

Ligger på 70mg roa ed nu. Det jag undrar är följande:

1. Hur mycket svårare är det att bygga muskler under en roa kur?
2. Hur mycket svårare är det att tappa fett under en roa kur?

Har själv märkt att det är svårare att bygga under min roa kur, plus att min gyno har blivit värre sedan jag klev på roa. Hade väldigt lite gyno innan jag började roa, men nu är det värre än innan...kan det bero på den lägre nivån av androgener? Ska jag be min hudläkare kolla på det och be om att få dom bortopererade?

Mvh
BigBoy
Citera
2011-01-12, 20:45
Medlem
Weeds avatar
Bra att du tog upp detta, hade en tråd om det nyligen och ingen ville tro på mej att det minskade testot. Om du googlar accutane + testosteronde så hittar du flera som skriver om sina egna observationer och flera säger att dom fått permanent sänkta testosteron nivår ett halvår-ett år efter.

Jag vet inte mer än så tyvärr, antar att man inte vill diskutera detta här eftersom det säkert är en hel del här som använt accutane och därav inte vill höra nått om permanent sänkta testosteron nivåer...
Citera
2011-01-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weed
Bra att du tog upp detta, hade en tråd om det nyligen och ingen ville tro på mej att det minskade testot. Om du googlar accutane + testosteronde så hittar du flera som skriver om sina egna observationer och flera säger att dom fått permanent sänkta testosteron nivår ett halvår-ett år efter.

Jag vet inte mer än så tyvärr, antar att man inte vill diskutera detta här eftersom det säkert är en hel del här som använt accutane och därav inte vill höra nått om permanent sänkta testosteron nivåer...

Permanent sänkta testonivåer? Är inte det bara temporärt?

Och byggning och roa är inga problem! Jag ökade ganska fint under min 100mg/dag roa kur.
Citera
2011-01-14, 11:33
Medlem
mleytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newro

Och byggning och roa är inga problem! Jag ökade ganska fint under min 100mg/dag roa kur.
Det finns inget som säger att du inte kan öka även att din testo produktion är rubbad.
Citera
2011-01-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
Det finns inget som säger att du inte kan öka även att din testo produktion är rubbad.

Det har jag inte sagt heller? :O
Citera
2011-01-16, 19:01
Medlem
Weeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newro

Som forskningen ovan antyder så kan det ju ge långvariga effekter, för acutane ger ju långvariga förändringar i kroppen så att finnarna inte ska komma tillbaks så det är ju logiskt.

Som jag sade iallafall så finns det gott om vittnesuppgifter på detta om man googlar testosterone + acutane. Så risken med preparatet kan nog vara större än dom bra effekterna om man inte verkligen lider av finnar. Men jag tänker som sådant att om jag skulle ta det så skulle jag riskera att bli ännu mer deprimerad och det är inte värt det.
Citera
2011-01-17, 06:52
Medlem
Roa är inte alltid så kul, men har man problem med acne så är det helt klart värt köra roa. Bygga muskler kan man även göra efter roa För mig blir det en låg dos testo efter roa kuren och sen även slänga in roa i slutet av kuren för att undvika acne under PCT.

Mvh
BigBoy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in