2011-01-10, 02:36
Medlem
MitraXs avatar
Tjenare.
Det är så att min dator har nyligen slutat funka/starta.
Problemet började några dagar efter att jag uppdaterade windows med windows update, då datorn ibland laddade en evighet och fastnade vid windows7 logan tills datorn började köra CHKDSK av sig själv. Efter det så körde datorn normalt igen, tills jag efter några dar sen försökte installera en ny webcam (Logitech. HD Pro Webcam C910) efter det så stängdes datorn ner och startades om för att aldrig mer komma förbi win7 logan.

Jag har försökt gå tillbax till senaste fungerande inställningar men fick bara en svart skärm efter, samma sak när jag försökte köra felsäkert läge. Får bara en svart skärm, men musen finns.

Byte ut grafik kortet för att jag trodde det va det som strulade men så va inte fallet då resultatet blev detsamma med ett annat kort.

Har googlat runt lite, samt kollat runt här i FB men hittat inget som funkat å hjälpt mig. Undrar ifall någon kan hjälpa mig med tips eller nåt.

Build: Custom.
Win7 64bit
MSI P55-GD65
HD 5870 1GB XFX
Kingston 4GB
i7 Quad, 2.80Ghz
Chieftec 750W PSU (Modular)
WD Caviar 500GB (Sata2)

Datorn är 6 månader gammalt, konfigurerad å köpt från komplett
Har inga problem med att skicka in den men hoppades att jag kunde fixa det själv (och slippa vänta en evighet) eller åtminstonet lära mig vad felet är så att jag kan undvika det i framtiden.

Tack i förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in