Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-10, 02:23
Medlem
Finns många myter när man pratar om OS X och Apples datorer. frågeställningen är alltså, hur kommer det sig att det är så? Och vilka myter har du själv stött på? (kan både vara för och emot)

"En mac krashar aldrig"

Har fått starta om min macbook flera gånger, p.g.a kernel panic osv.

"Apple datorer har bättre hårdvara i sina datorer än pc-datorer"

Dagens bullshit, samma "made in taiwan" som i random pc-burk man köper i butikerna.
(Reserverar för att valet av hårdvara kan vara mer genomtänkt!)

"Apple´s datorer är mycket dyrare än jämförbara pc-burkar"

Nja! när du exempelvis köper en macbook, så får du oftast mycket i mervärde såsom operativsystem, övrig programvara, bra support (subjektivt) skön design (subjektivt) datorerna känns mer uttänkta i minsta detalj (subjektivt) osv..

Men räknar man bara hårdvara vs hårdvara, ja då är exempelvis en macbook dyrare.
Citera
2011-01-10, 02:26
Medlem
Denoms avatar
En Mac går inte att spela på i särskilt hög utsträckning om inte Windows installeras på den. Räcker det?
Citera
2011-01-10, 08:43
Medlem
Rhyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
En Mac går inte att spela på i särskilt hög utsträckning om inte Windows installeras på den. Räcker det?

Räcker för vadå? Jag har aldrig stött på myten om att Mac/OSX skulle vara en spelplattform.
Citera
2011-01-10, 10:13
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhys
Räcker för vadå? Jag har aldrig stött på myten om att Mac/OSX skulle vara en spelplattform.
En myt är inte nödvändigtvis en lögn.
Citera
2011-01-10, 12:05
Medlem
hockexxs avatar
Citat:

Att Mac OS har sämre kompatibilitet för många äldre spel än Microsofts OS är ju ingen lögn ? Det har ju mycket med spelproducenterna att göra då Mac OS inte varit särskilt populärt inom den genre förut. I nyare spel fungerar dom väl relativt bra vad jag vet ?
Citera
2011-01-10, 12:06
Medlem
hockexxs avatar
Citat:

Att Mac OS har sämre kompatibilitet för många äldre spel än Microsofts OS är ju ingen lögn ? Det har ju mycket med spelproducenterna att göra då Mac OS inte varit särskilt populärt inom den genre förut. I nyare spel fungerar dom väl relativt bra vad jag vet ?
Citera
2011-01-10, 12:24
Medlem
Mac är ett helt inlåst system. Det kan man läsa varje dag, snart börjar man tro på det själv.

Det finns inga virus till Mac.

Alla Apples produkter är dyra.

Det går inte att spela på en Mac.

Det går inte att köra Flash på en Mac.

Mac används bara i skolan, inte på företag.

Myter finns det gott om. De flesta som sprider dessa myter har väldigt liten erfarenhet av Mac själva. De vill gärna tro på myterna, förutom det om virus.
Citera
2011-01-10, 12:28
Medlem
Min första dubbelpost på FB...
Senast redigerad av Cybermorph 2011-01-10 kl. 12:42. Anledning: Flashback gick ned
Citera
2011-01-10, 13:16
Bannlyst
Det enda man ser här på Data & teknologi är att Macen strular, finns hur många problem som helst så att den INTE strular som jag hör många säga är bara skit snack.
Citera
2011-01-10, 13:32
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepogge
Det enda man ser här på Data & teknologi är att Macen strular, finns hur många problem som helst så att den INTE strular som jag hör många säga är bara skit snack.

Nej, det är inte det enda man ser.
Citera
2011-01-10, 13:53
Medlem
Deliras avatar
Citat:

http://i53.tinypic.com/20rvo9.gif

Du är säker på att du inte tittat i Win-delen här på FB?
Citera
2011-01-10, 14:06
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
Klart att även Macar glappar lite ibland, men jämfört med Windows är det helt försumbart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in