2004-08-07, 12:26
Medlem
colds avatar
varför är det så? Det är ju asgott i burk!! Det skiljer ju jättemycket!
Citera
2004-08-07, 13:46
Medlem
munsårs avatar
Mängden kolsyra är ju det enda som skiljer.
Citera
2004-08-07, 14:23
Medlem
dIRe_s avatar
Håller med. Vet inte varför heller

Däremot så tycker jag cola i glasflaska smakar bäst.
Citera
2004-08-07, 21:10
Medlem
Elvis_Depresleys avatar
jag tror colan tar smak av plasten..har för mig att glas är det ultimata sättet att förvara dryck så att det inte tar smak
Citera
2004-08-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvis_Depresley
jag tror colan tar smak av plasten..har för mig att glas är det ultimata sättet att förvara dryck så att det inte tar smak

Tar den även smak av aluminiumburken då? Jag hör till dem som gillar burk-colan bäst. Det finns väl olika sorters burkar förresten? Import-color brukar vara i en typ av burk som inte är magnetisk eller nåt för i min butik ska man testa burkarna så för att se om de är pantburkar eller inte. Det måste jag undersöka ordentligt då, om aluminiumburks-cola är bättre än importburks-cola.
Citera
2004-08-07, 22:34
Medlem
Byfånens avatar
CC I glasflaska smakar bäst. För 15 år sedan fanns CC på 1 Liters glasflaskor (2kr pant), den CC var rena rama himmelriket, fy faan vad god den var ... *mums*

Det fanns CC i 50 cl burkar för ett par år sedan, den CC smakade fan, förmodligen berodde detta på kolsyran. Sen smakar Tysk CC (Import som säljs oftast vid närmaste Pizzeria lr Korvmoj ) inte lika bra som Svensk CC, nån skrev tidigare i dessa forum att det berodde på att vi har bättre vattenkvalitet än i ex. Tyskland.

Förövrigt anser jag att Vanilla CC bör förstöras eller förpassas till närmaste helvete !
Citera
2004-08-07, 23:48
Medlem
Elvis_Depresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Chief
Tar den även smak av aluminiumburken då? Jag hör till dem som gillar burk-colan bäst. Det finns väl olika sorters burkar förresten? Import-color brukar vara i en typ av burk som inte är magnetisk eller nåt för i min butik ska man testa burkarna så för att se om de är pantburkar eller inte. Det måste jag undersöka ordentligt då, om aluminiumburks-cola är bättre än importburks-cola.

Håller med om att burk cola smakar helt ok..det finns olika varianter av burkar antingen helt gjorda i aluminium sen finns den tyska varianten där botten och toppen på burken är gjord av plåt fast själva kroppen på burken är gjord av aluminium..och i bland hittar man burkar som är helt gjorda i plåt..har dock inte tänkt på om smaken är olika
Citera
2004-08-08, 00:15
Medlem
fattonys avatar
Tysk burk: sisådär, rätt god värd pengarna (3kr)
svensk burk: god men inte värd pengarna anser jag
plastflaska: inte särskilt god, men är man bara ute efter coffeinet så...
glasflaska: tar allt, oslagbart!
Citera
2004-08-08, 00:58
Bannlyst
var fan får man tag på flaska?, jag tycker tysk burk äger allt. den är typ mer ... än den svenska.... Vanilla kan brinna, jag kännde nåra idioter nån gång (ganska rått korkade). när jag gick i 6:an och när dom skulle sluta me vanilla cola sa dom typ VI KÖPER MASSA VANILLA COLA SÅ KANSKE DOM FORTSÄTTER. den e så förbannat äcklig och... vill inte tänka på den. Allt är bättre än vanilla cola
Citera
2004-08-08, 01:08
Medlem
UrbanKids avatar
Vanilla coke e ju asgo älskar den, Men CC på glasflaska i bäst, sedan kommer burk.

Tysk cola e bara äckligt klibbig +o(
Citera
2004-08-08, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Håller med. Vet inte varför heller

Däremot så tycker jag cola i glasflaska smakar bäst.

Yes, Glasflaska > Burk > Plastflaska
Citera
2004-08-08, 04:10
Medlem
Bara te o köpa CC på burk på Ö&B för 3 riksdaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in