2011-01-09, 20:59
Avslutad
På 90-talet var jag med i MUF. Då var jag runt 16 år när vi var på stämma i Kristanstad med flera numera högt uppsatta politiker. Bl.a var Fredrik Reinfeldt o Bo Lundgren där. Nu minns jag inte exakt vem, men de äldre köpte mer än gärna ut alkohol till oss yngre! Nu tror jag inte att Fredrik Reinfeldt köpte ut åt mig, jag minns inte vem det var. Det var en privat tillställning för MUF:are. Två år i rad var jag där.

Skulle inte sånna gamla synder kunna fälla personer som numera har stor makt i Sverige idag? Ska se om jag hittar lite bilder från tillställningarna, så kanske nån kändis dyker upp!
Citera
2011-01-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
På 90-talet var jag med i MUF. Då var jag runt 16 år när vi var på stämma i Kristanstad med flera numera högt uppsatta politiker. Bl.a var Fredrik Reinfeldt o Bo Lundgren där. Nu minns jag inte exakt vem, men de äldre köpte mer än gärna ut alkohol till oss yngre! Nu tror jag inte att Fredrik Reinfeldt köpte ut åt mig, jag minns inte vem det var. Det var en privat tillställning för MUF:are. Två år i rad var jag där.

Skulle inte sånna gamla synder kunna fälla personer som numera har stor makt i Sverige idag? Ska se om jag hittar lite bilder från tillställningarna, så kanske nån kändis dyker upp!
Nej, det kan du inte.
Citera
2011-01-09, 21:06
Medlem
Kanske men tycker att trådnamnet är en aning missvisande.. även om det indirekt kanske skulle innebära det.

F.ö. tror jag inte att det är någon hemlighet att MUF:arna har spritfester där många är minderåriga. Av ren nyfikenhet undrar jag om du fortfarande är moderat? Och visst var det dig jag hörde i radion angående självmordet här på FB för ett tag sedan? Har för mig om att jag läste det i någon tråd.
Citera
2011-01-09, 21:06
Medlem
Tror du måste ha bildbevis där någon politiker ger över ölen eller liknande.
Sen är politiker högst utbytbara, så någon regering fäller du ju inte.

Men lycka till
Citera
2011-01-09, 21:07
Medlem
bax88s avatar
Varför skulle det fälla regeringen?
Citera
2011-01-09, 21:12
Bannlyst
1. Få S+V+MP att gå med SD - Omöjligt då SVMP inte vill tycka lika som SD oavsett vad för fråga
2. Försöka få ut KD igenom att smutskasta och liknande. Avslöja allt.
3. Be en självmordsbombare spränga regeringen.

Men DU mot regeringen - Nej! Gå och lägg dej!
Citera
2011-01-09, 21:18
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
1. Få S+V+MP att gå med SD - Omöjligt då SVMP inte vill tycka lika som SD oavsett vad för fråga
2. Försöka få ut KD igenom att smutskasta och liknande. Avslöja allt.
3. Be en självmordsbombare spränga regeringen.

Men DU mot regeringen - Nej! Gå och lägg dej!
Skönt att du läste trådstarten och verkligen klargjorde allt! Alla frågetecken i är numera uträtade en gång för alla!

Skulle inte tro att TS kulle komma nånstans med det då det förmodligen är preskiberat för länge sen och jag tror knappast att det skulle bli nåt mediadrev för några ungdomssynder.

Var Bo Lundgren aktiv i MUF på 90-talet? Det verkar lite underligt eftersom han är född -47...
Citera
2011-01-09, 21:23
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Nej, ingen skulle bry sig. Tveksamt om det ens skulle skrivas om det.

Sådana där mindre ungdomssynder har ALLA i bagaget. Är de inte grövre, eller har direkt politiskt relevans, så har det ingen betydelse.
Citera
2011-01-09, 21:30
Medlem
L.A.s avatar
Nej, med all sannorlikhet inte. För det första är det inte alls säkert att det verkligen var någon av de stora spelarna som bjöd dig. Mer sannorlikt är att det var någon anonym muf-alkis som sitter i kommunfullmäktige i Säffle idag. För det andra är det inte alls säkert att någon skulle bry sig om du inte har bilder där Reinfeldt står med en spritflaska i handen och häller upp i ett glas som hålls av en femåring. Min morbror är en mycket högt uppsatt landstingsmoderat och jag drack blaskig öl och lådvin på några midsommarfester hemma hos honom innan jag blev myndig. Tror du det skulle räcka för att få honom att lämna sin post (och sin lön)?

Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Var Bo Lundgren aktiv i MUF på 90-talet? Det verkar lite underligt eftersom han är född -47...
Han var antagligen där i egenskap av partiledare/högt uppsatt partimedlem.
Citera
2011-01-09, 21:36
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.

Han var antagligen där i egenskap av partiledare/högt uppsatt partimedlem.
Jo, såklart, Men samtidigt så skrev TS att det var en privat tillställning och alltså inte sanktionerat av MUF eller partiet. En privat fest/träff/semester med MUF:are.
Citera
2011-01-09, 21:44
Medlem
L.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jo, såklart, Men samtidigt så skrev TS att det var en privat tillställning och alltså inte sanktionerat av MUF eller partiet. En privat fest/träff/semester med MUF:are.
Men TS nämner aldrig att Reinfeldt och Lundgren var med på festen, bara att de var med på stämman.
Citera
2011-01-09, 23:17
Medlem
persson90s avatar
Hade varit ett underbart mail till en journalist: Hej! Jag var med i MUF för länge sedan och var på en stämma där jag blev bjuden på alkohol även om jag inte var myndig. Jag vet inte vem som bjöd mig och jag har inga bevis alls som styrker detta! Gör en artikel!

(Det värsta är väl att aftonbladet skulle nappa direkt )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in