2011-01-09, 16:20
Medlem
illNills avatar
Ere någon som vet varför den strimmlade skinkan på pizza försvinner mer och mer. Och varför den har blivit fyrkantig?
Citera
2011-01-09, 16:23
Medlem
SilentBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illNill
Ere någon som vet varför den strimmlade skinkan på pizza försvinner mer och mer. Och varför den har blivit fyrkantig?

Har inte hänt mig ännu Vart äre detta händer?
Citera
2011-01-09, 16:24
ren gissning:

Kanske är lättare att fylla ut pizza med fyrkantig skinka?
Citera
2011-01-09, 16:25
Medlem
Båda är lika gott tycker jag så mig kvittar det
Citera
2011-01-09, 16:25
Bannlyst
Det är ju godare när skinkan är "fyrkantig"
Citera
2011-01-09, 16:29
Medlem
illNills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentBleeding
Har inte hänt mig ännu Vart äre detta händer?

Alla typ..
Citera
2011-01-09, 16:29
Medlem
illNills avatar
Är det nån som kan tipsa om en pizzeria i sthlm med strimmlad skinka gärna väster ut.
Citera
2011-01-09, 16:36
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big B
ren gissning:

Kanske är lättare att fylla ut pizza med fyrkantig skinka?

Jag håller med här. Pizzan borde se mer välfylld ut om skinkan inte är strimlad, alltså det går åt mindre skinka för samma visuella effekt.

MEN jag tror också att det har att göra med att strimlad skinka oftare är pizzaskinka (bog och andra slakterihemligheter) och får man fyrkantig så är det större chans att det en gång varit just skinka.
Citera
2011-01-09, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av illNill

Även om jag inte har några bevis, tror jag att pizzaskinka per se inte är riktig skinka, utan snarare något man har pressat ihop. Vanligen benämd som pressad skinka.

Jag har absolut inga problem med den, men har man ätit riktig pizza, med lättrökt parmaskinka, buffelmozarella och färska oreganoblad på toppen så duger inget annat!

I viss mån gjorde de trevliga flickorna som fanns i sällskapet ochså till att det blev ett fint matminne!

Vi avslutade middagen med att dricka tequila fram till småtimmarna, där jag lärde mig att limefrukt faktiskt gifter sig bättre med kaktusens dyra droppar, än med den mer vedertagna citronen.
Senast redigerad av krigsmat 2011-01-09 kl. 19:43.
Citera
2011-01-09, 19:42
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Även om jag inte har några bevis, tror jag att pizzaskinka per se inte är riktig skinka, utan snarare något man har pressat ihop. Vanligen benämd som pressad skinka.

Jag har absolut inga problem med den, men har man ätit riktig pizza, med lättrökt parmaskinka, buffelmozarella och färska oreganoblad på toppen så duger inget annat!

I viss mån gjorde de trevliga flickorna som fanns i sällskapet ochså till att det blev ett fint matminne!

Vi avslutade middagen med att dricka tequila fram till småtimmarna, där jag lärde mig att limefrukt faktiskt gifter sig bättre med kaktusens dyra droppar, än med den vedertagna citronen.

Tänker tillbaka på italienresan*

Va? Det är just lime man ska ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in