Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-23, 13:57
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Så var det. Torsten uppträder väldigt nobelt och korrekt när han är ute och festar
Ännu trevligare blir han när han knäcker näsan med en skallning på en stackare som står och spelar ett flipperspel och har kul. Smack säger det bara, sen har han ansiktet fullt av blod.

Garva som fan när jag var mindre åt det nakna fyllot som sover i Jockes rum.
När hans morsa protesterar och tycker synd om han utbrister jocke
"Han kan väl gå och lägga sig i ett jävla sopkast där han hör hemma istället"

Det var inte Tony/Torsten som gjorde det. Det var ju Jocke/Liam.
Citera
2012-11-23, 14:02
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det var inte Tony/Torsten som gjorde det. Det var ju Jocke/Liam.

Visst fan, jag som sitter här och säger att jag kan filmen utantill
Var några år sedan sist så minnet sviktar.
Citera
2012-11-23, 19:10
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Så var det. Torsten uppträder väldigt nobelt och korrekt när han är ute och festar
Ännu trevligare blir han när han knäcker näsan med en skallning på en stackare som står och spelar ett flipperspel och har kul. Smack säger det bara, sen har han ansiktet fullt av blod.

Garva som fan när jag var mindre åt det nakna fyllot som sover i Jockes rum.
När hans morsa protesterar och tycker synd om han utbrister jocke
"Han kan väl gå och lägga sig i ett jävla sopkast där han hör hemma istället"

Det där fyllot ja. En suparkompis till Jockes fyllemorsa.

Och sen när Jocke knackar ner den där slemiga gubbsjuke rektort som hade tallat på Jockes systers ena vännina. Vilken smäll han fick den där rektorn. Men innan så kommer ju Gurras farsa på rektorn med att sitta och olla inne på kontoret, upptagen knappen piper hela tiden utanför, när gurras farsa står utanför i eld och lågor, och trycker på knappen. Sen sliter han upp dörren och säger. VAD I HELVETE ÄR DET HÄR??????
Citera
2012-11-26, 10:26
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det där fyllot ja. En suparkompis till Jockes fyllemorsa.

Och sen när Jocke knackar ner den där slemiga gubbsjuke rektort som hade tallat på Jockes systers ena vännina. Vilken smäll han fick den där rektorn. Men innan så kommer ju Gurras farsa på rektorn med att sitta och olla inne på kontoret, upptagen knappen piper hela tiden utanför, när gurras farsa står utanför i eld och lågor, och trycker på knappen. Sen sliter han upp dörren och säger. VAD I HELVETE ÄR DET HÄR??????

Det är många roliga moments på skolan. När rektorn sitter och runkar på kontoret är fan bäst.
"Vad i helvete håller du på med, såg du inte att det lyste rött?" Gurras farsa ser ut som att han vill vara med och dra en runk med rektorn, spärrar upp ögonen och ser lite chockad ut men samtidigt sugen. När rektorn knäpper gylfen och sedan luktar på fingrarna är bara för bra.
Sen sätter dom sig och pratar som ingenting har hänt. En annan hade gått därifrån för fan.

Mötet med föräldrarna går inte av för hackor heller. Du har jockes morsa som är ett fyllo, Gurras farsa som verkar vara en affärsmans-typ som skyller Gurras hyss på andra. Slutligen har vi Andys farsa som verkar vara någon vänstermupp som är allmänt mesig.
Ray behöver inte vara orolig för att få skäll då han inte har några föräldrar
Gurras far till Andys farsa: "Hem och föd barn med dig, din jävla mysplågare" tror jag han säger.
Alltid haft svårt att höra just den meningen, kanske säger han hem och gör barn med dig.
Citera
2012-11-26, 23:02
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det är många roliga moments på skolan. När rektorn sitter och runkar på kontoret är fan bäst.
"Vad i helvete håller du på med, såg du inte att det lyste rött?" Gurras farsa ser ut som att han vill vara med och dra en runk med rektorn, spärrar upp ögonen och ser lite chockad ut men samtidigt sugen. När rektorn knäpper gylfen och sedan luktar på fingrarna är bara för bra.
Sen sätter dom sig och pratar som ingenting har hänt. En annan hade gått därifrån för fan.

Mötet med föräldrarna går inte av för hackor heller. Du har jockes morsa som är ett fyllo, Gurras farsa som verkar vara en affärsmans-typ som skyller Gurras hyss på andra. Slutligen har vi Andys farsa som verkar vara någon vänstermupp som är allmänt mesig.
Ray behöver inte vara orolig för att få skäll då han inte har några föräldrar
Gurras far till Andys farsa: "Hem och föd barn med dig, din jävla mysplågare" tror jag han säger.
Alltid haft svårt att höra just den meningen, kanske säger han hem och gör barn med dig.
Hem och föd barn med dig, din jävla mysproggare säger han. Det är diskuterat tidigare.
Citera
2012-11-27, 17:47
Medlem
Man blir mörkrädd... Ni skändar ju denna legendariska film...

När Gusten Erikssons far sliter upp dörren till Studierektorns kontor säger han:
- Vad in i helvete håller du på med?
Ingenting annat. Och Studierektorn svarar:
- Ja vad in i helvete håller du på med själv?... Såg du inte att det lyste röd lampa där ute?

Vidare säger Gurras farsa inte "Hem och föd barn med dig, din jävla mysproggare" utan:
- Tyst! Din jävla mysproggare, hem och föd barn med dig!

Rätt ska vara rätt. Ta er samman!
Citera
2012-11-27, 17:49
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirUrG
Man blir mörkrädd... Ni skändar ju denna legendariska film...

När Gusten Erikssons far sliter upp dörren till Studierektorns kontor säger han:
- Vad in i helvete håller du på med?
Ingenting annat. Och Studierektorn svarar:
- Ja vad in i helvete håller du på med själv?... Såg du inte att det lyste röd lampa där ute?

Vidare säger Gurras farsa inte "Hem och föd barn med dig, din jävla mysproggare" utan:
- Tyst! Din jävla mysproggare, hem och föd barn med dig!

Rätt ska vara rätt. Ta er samman!

Haha berätta mer
Citera
2012-12-12, 09:04
Medlem
Vicious-Mackis avatar
-"Vi ska lyssna på varaaandra"
-"Javisst ska vi det, lyssna på mig"
Citera
2012-12-12, 23:33
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
-"Vi ska lyssna på varaaandra"
-"Javisst ska vi det, lyssna på mig"

Intressant att se Jan "Karlsson på taket" Nygren i rollen som den fjantige rektorn som ser ut som en pissnödig hundvalp. Att Sökarna håller än idag trots undermåligt skådespeleri och rentav löjlig dialog är just för att den är så underhållande. De enda som egentligen spelar något sånär bra är ju Torsten flicnk, Jonas Karlsson och Örjan Ramberg. Visst funkar Yvonne Schaloske som fyllem orsan men hon är ju inte med i många minuter. Detsamma gäller Jockes syrra i form av en ung frida Hallgren och hennes drogade kompis Rebecka Hemse.

Som sagt, kass men underhållande. Inte många lyckas med det konststycket.
Citera
2012-12-13, 08:10
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Intressant att se Jan "Karlsson på taket" Nygren i rollen som den fjantige rektorn som ser ut som en pissnödig hundvalp. Att Sökarna håller än idag trots undermåligt skådespeleri och rentav löjlig dialog är just för att den är så underhållande. De enda som egentligen spelar något sånär bra är ju Torsten flicnk, Jonas Karlsson och Örjan Ramberg. Visst funkar Yvonne Schaloske som fyllem orsan men hon är ju inte med i många minuter. Detsamma gäller Jockes syrra i form av en ung frida Hallgren och hennes drogade kompis Rebecka Hemse.

Som sagt, kass men underhållande. Inte många lyckas med det konststycket.

Ja det var inga stjärnskådisar direkt. Jonas Karlsson har jag alltid tyckt var bra.
Han fick väl ett litet genombrott efter Sökarna och även 30:e November där han spelar stammande nynazze. Där han för övrigt var den en av få skådisar som var bra.

Torsten gör nog sin livs roll, passar han riktigt bra att spela en kriminell galning.
Ser fram emot filmen Burning Hearts som han ska medverka i nästa år där han ska spela gangster ännu en gång.
Citera
2013-02-09, 14:03
Medlem
HasseBanans avatar
Alltså den tanke som slår mig är om det verkligen finns sådana stereotypa knarkare/langare som framställs i filmen. Menar, ta "Mark" som är en riktigt vidrig typ eller Tony som ska föreställa någon sorts knarkkung. Jag tycker inte filmen verkar trovärdig eftersom den spelar mycket på stereotyper. Visst att det är "djungelns lag" som ofta råder i sådana kretsar, men personerna känns alldeles för utstuderade och typiska som sagt.

Det känns som om regissören eller den som skrivit manuset till filmen faktiskt inte vet hur det förhåller sig i sådana kretsar utan endast gått på hörsägen.

Redan när filmen kom var det många som skrattade åt den för att den var så banal och patetisk.
Citera
2013-02-10, 02:07
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Alltså den tanke som slår mig är om det verkligen finns sådana stereotypa knarkare/langare som framställs i filmen. Menar, ta "Mark" som är en riktigt vidrig typ eller Tony som ska föreställa någon sorts knarkkung. Jag tycker inte filmen verkar trovärdig eftersom den spelar mycket på stereotyper. Visst att det är "djungelns lag" som ofta råder i sådana kretsar, men personerna känns alldeles för utstuderade och typiska som sagt.

Det känns som om regissören eller den som skrivit manuset till filmen faktiskt inte vet hur det förhåller sig i sådana kretsar utan endast gått på hörsägen.

Redan när filmen kom var det många som skrattade åt den för att den var så banal och patetisk.
Du upprepar bara vad andra redan påpekat ett flertal gånger.... Råder det något som helst tvivel om att Sökarna alltid (sen 1993 då den släpptes) ansetts som en mycket dålig men ändock underhållande film?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in