2011-01-09, 15:37
Medlem
chuckbass23s avatar
Tja

Det e en gammal fråga men tänkte få lite tips i mitt fall. Jag har citodon på recept för min migrän/spänningshuvudvärk. Tog några i fredags kväll för jag hade sjukt ont i huvudet. Tänkte inte så mkt på det då men jag ska göra pissprov för ett jobb på onsdag lunch. Alltså ca 4,5 dagar efter att jag tog det, kommer det synas? Har idag söndag tränat o svettats som en gris, om jag gör det varje dag fram till testet samt öser i mig vatten kommer det synas? Vad e säkrast att säga från början att man har citodon på recept eller vänta o säga det om dom hittar nått?
Vad kan man mer göra för att få ur det ur kroppen?
Citera
2011-01-09, 15:43
Medlem
grimjoxs avatar
Har du det på recept så är det lugnt
Citera
2011-01-09, 15:45
Medlem
Adam211s avatar
Det ska inte vara några problem. Har själv citodon på recept och fick göra pissprov.

Berätta för den som ska ta provet att du har migrän och har fått citodon för att motverka migränen så borde dom ha förståelse.
Citera
2011-01-09, 15:46
Medlem
BenAsslicks avatar
Ta med ditt recept till pinkerian så ska det inte vara några problem med att pinka positivt.
Citera
2011-01-09, 15:57
Medlem
Dr.Thompsons avatar
Jag lämnar urinprov 1 gång i veckan och har gjort det en längre tid.
Har aldrig haft några problem med opiater/opeider efter 48 timmar oavsett mängd så ett par ynka citodon efter 4 dagar ska inte vara några problem alls.
Är du riktigt nojig ändå kan du ju dricka några koppar kaffe ett par timmar innan så du kan pissa några gånger innan du lämnar provet.

MVH
Citera
2011-01-09, 21:56
Medlem
chuckbass23s avatar
Tja

Jag tackar för tipsen känns jäkligt onödigt om det skulle finnas några spår. Men som sagt 4,5 dagar mellan intag o prov. Ska försöka dricka mkt varje dag, är det nån mening att träna o svettas mkt? Läste någonstans att mkt lagras i fettet och om man tränar så bränner man fett o då kommer det ut i kisset och då e det större risk att det finns spår i urinet. Finns det nått annat som är bra att ta under tiden c-vitamin, b-vitamin?
Jag har ju mitt recept ifall det skulle synas något, men det är sånt digitalt recept som man bara kan se när man loggar in på sin profil i lokalvården så kommer inte kunna visa det fysiskt.
Vad är bäst, säga innan testet att man tog några citodon mot huvudvärk för några dagar sen eller nämna det först om det visar sig något?
Citera
2011-01-09, 22:19
Medlem
Du kan ju ta med asken och visa, på den står det ju ditt namn och varför du har dem.
Citera
2011-01-09, 23:31
Medlem
chuckbass23s avatar
Ja skulle jag kunna göra tror dock jag slängt asken eftersom jag haft den i en väska i badrummet, så den var helt söndrig o förstörd. Men har ju mina recept att plocka fram på nätet i värsta fall.
Men någon som har rutin hur stora är riskerna att man pissar positiv 4,5 dagar efter intag och man druckit vatten o tränat varje dag efter det, samt köttat i sig vatten o b-vitamn dagen innan samt samma dag man ska ta provet. Plus att man tar det pisset som kommer i mitten inte det första o inte det sista.
Fuck alltså fattar inte att jag ska behöva vara orolig för att jag blivit bedömd att ha rätt att få medicin på recept av en läkare. Vad är mest misstänksamt att säga innan att man har citodon på recept o att man tagit nån tablett mot huvudvärk veckan innan. Eller om man e positiv säga att man har citodon på recept o tagit det mot migrän och inte trodde att det var något som skulle lämna några farliga spår på testet.
Bästa känns som att försöka göra allt man kan för att inte bli positiv. Är det bäst att svettas och ösa i sig vatten varje dag innan testet?
Citera
2011-01-09, 23:42
Medlem
Sleazers avatar
Men så länge du har det på recept så spelar det väl ingen roll??
Citera
2011-01-10, 00:14
Medlem
chuckbass23s avatar
Jag vet inte har inte gjort såna prov förr, tycker inte det borde spela någon roll eftersom jag har lagligt blivit tilldelad medicinen och här därmed rätt att ta den när jag har en huvudvärksattack. Men vet ju inte om dom ser det så, dom kanske tror att man kör heroin eller något. Har ju inte receptet på nån lapp heller utan har det digitalt på en vårdprofil så kan ju inte visa det direkt.
Men som sagt borde inte spela någon roll om man har det på recepet jag har ju rätt att ta det. Men det visar väl bara på morfin då och det kan ju komma från mkt.
Men vad jag vill veta är hur stor risk det är att jag blir positiv, efter nästan fem dagar känns det som att det borde vara en ganska liten risk att bli positiv.
Citera
2011-01-10, 15:07
Medlem
Charmaines avatar
Du kan få en utskrift av receptet från Apoteket, ingen fara. Du kan gå in på "Mina sidor " (ja dina alltså, inte mina ) på Apotekets hemsida, går till "Mina sparade recept" (om du har fler uttag kvar) eller "Mina uttag" (eller vad det heter, det finns iaf en lista där på vad du tagit ut de senaste 15 månaderna) och skriver ut dem. Nemas problemas.

Har du inte e-leg/skrivare knallar du bara in på närmaste apotek och förklarar att du måste ha en kopia så ordnar de en åt dig.

Du behöver inte förklara någonting, kan du bevisa att du har Citodon utskrivet så spelar det ju ingen roll vad urinprovet visar.

Ja, kodeinet i Citodon omvandlas till morfin, så kan du inte visa ett recept eller en kopia av dina uttag är du "rökt". Men efter 4 dagar borde det ju vara "ur systemet". Kommer inte ihåg exakt halveringstid på kodein.

Lycka till!
Citera
2011-01-12, 18:53
Medlem
Thcfarmers avatar
fan va lyx ni har det som får veta flera dagar i förväg när ni ska pissa, själv får jag en 30min förvarning, pissar på klinik och proverna skickas till karolinska bara pga cannabis

onT: har du recepept så äre lungt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in