http://www.newsmill.se/artikel/2010/12/20/man-ska-inte-beh-va-leva-farligt-som-kille-i-sverige
Har artikelförfattaren rätt?
Citat:
I dagens Sverige har det blivit tabu att ifrågasätta eller tala om de orättvisor som män utsätts för då de anklagas för sexuella brott. Trots alla rapporter om oskyldiga män som sitter i fängelse på grund av falska (sexuella) anmälningar,vi har inte haft en debatt om detta. Det är oroväckande att politiker jag har talat med vågar inte yttra sig i ämnet och att vänner har varnat mig för att inte skriva om ämnet. Det hela känns känns som om jag skriver om staten hemligheter eller någonting åt genre "top secret". Jag har fått höra, att ifrågasätta tvivelaktiga våldtäktsdomar är nog det MEST kontroversiella man kan göra.
Citat:
Feministerna:
För det första kan vi inte debattera detta ämne utan att bli kallad för antifeminist på grund av de feministiska institutioner fortplantning i alla organisationer i landet och deras dominans inom media. Nr kvinnor-rörelser började var tanken bakom rörelsen att ge kvinnor mer inflytande i samhället. Att kvinnor skulle bli lika behandlade som män, att könen helt enkel inte skulle spela någon roll, Det var rätt tänkt från början. Ja från början. För att de har lyckats med jämställdhet i vissa område medan i andra har de misslyckats total. Misslyckande beror på att antingen inte gett kvinnor i vissa område den jämställdhet de behöver eller att de har tagit övermakten inom vissa område och därmed tagit över makten i de område.
För det första kan vi inte debattera detta ämne utan att bli kallad för antifeminist på grund av de feministiska institutioner fortplantning i alla organisationer i landet och deras dominans inom media. Nr kvinnor-rörelser började var tanken bakom rörelsen att ge kvinnor mer inflytande i samhället. Att kvinnor skulle bli lika behandlade som män, att könen helt enkel inte skulle spela någon roll, Det var rätt tänkt från början. Ja från början. För att de har lyckats med jämställdhet i vissa område medan i andra har de misslyckats total. Misslyckande beror på att antingen inte gett kvinnor i vissa område den jämställdhet de behöver eller att de har tagit övermakten inom vissa område och därmed tagit över makten i de område.
Har artikelförfattaren rätt?