2011-01-09, 12:27
Medlem
Split-eds avatar
OBS ni får skratta bäst ni vill åt min okunskap i den här tråden, det är tydligen något som roar många att höra hur pass lite jag kan om datorer och teknik :P..

Jo jag köpte en ny dator för c:a 6 månader sen, en Asus laptop, och med köpet följde ju Windows 7 home premium. Datorn fungerade som en dröm, förvånad över hur pass snabb den var och lättanvänd.

Och i och med att man använde den så kom ju de automatiska uppdateringarna till windows, inga problem där, men sen en dag när den skulle installera en uppdatering så misslyckades den, men efter nästa omstart så hade den installerat och fixat det tydligen..

Och det är efter det här som jag tror att problemen började, det tar en evighet att starta datorn, den går genom uppstarten snabbt och så, men när den ska börja ladda skrivbordet börjar det ta riktigt lång tid.. Speciellt uppkopplingen till internet tar en j*vla massa tid..

Så min stora fråga är väl vad kan jag göra mer än att formatera? Jag är som sagt en total nolla på det här med datorer, så genomgående beskrivningar och många förslag vill jag gärna ha (jag hade ju lämnat in datorn, men känner att jag är så beroende av den och nu har jag ju ordnat det med alla program och sådant som jag vill ha så synd om de skulle försvinna..)

Tack på förhand
Citera
2011-01-09, 12:43
Medlem
Systemåterställning? /Kontrollpanelen/System o Säkerhet/Säkerhetskopiering och återställning/ ifall det inte var alltför längesen så borde det finnas en återställning från innan uppdateringen.
Citera
2011-01-09, 13:46
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberkrigare
Systemåterställning? /Kontrollpanelen/System o Säkerhet/Säkerhetskopiering och återställning/ ifall det inte var alltför längesen så borde det finnas en återställning från innan uppdateringen.

Tjenare, jag testade en systemåterställning precis när problemet började men de vart ingen skillnad.. Nu har de ju gått såpass långt sedan det hände så nu är det nog lönlöst att prova igen dock :S
Citera
2011-01-09, 14:10
Medlem
Okej, du tror inte att du kan ha fått virus då? Är den bara seg vid uppstart eller vid vanligt användande också?
Citera
2011-01-09, 15:33
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberkrigare
Okej, du tror inte att du kan ha fått virus då? Är den bara seg vid uppstart eller vid vanligt användande också?

Jag har svårt att tro det men vad vet jag som sagt.. Den är segast vid uppstart, men de kan ta någon extra sekund att öppna en internetruta till exempel.. När datorn var relativt ny var den ju som en helt ny värld lixom, kvick som attan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in