Tjena.. nu är det så här att jag fick brev ifrån försäkringskassan en månad innan jag fyllde 18 att jag kunde söka om förlängt underhållsstöd. på 1273 kr i månaden. eftersom jag bor med min pappa och morsan betalar inget och har aldrig gjort. sagt och gjort så sökte jag och fick brev hem att dom godkänt det.
Så nu får jag underhållsstöd och studiebidrag varje månad. men nu har pappa börjat tjata om att det är han som ska ha underhållsstödet för att jag bor hemma.. Varför skickar då försäkringskassan papper till mig om att jag ska söka ? och varför får jag då 1273 kr i månaden?
Tjena.. nu är det så här att jag fick brev ifrån försäkringskassan en månad innan jag fyllde 18 att jag kunde söka om förlängt underhållsstöd. på 1273 kr i månaden. eftersom jag bor med min pappa och morsan betalar inget och har aldrig gjort. sagt och gjort så sökte jag och fick brev hem att dom godkänt det.
Så nu får jag underhållsstöd och studiebidrag varje månad. men nu har pappa börjat tjata om att det är han som ska ha underhållsstödet för att jag bor hemma.. Varför skickar då försäkringskassan papper till mig om att jag ska söka ? och varför får jag då 1273 kr i månaden?
Vem är det som ska ha pengarna ?
Det är väl rimligt att man börjar betala hyra om man är vuxen och bor hemma
Eftersom du är 18 så skicka dom pappret och pengarna till dig. Va lika för mig. Pengarna går in på mitt konto men jag flyttar över dom till min morsa eftersom hon köper mat osv ..
Visa nu att du är "vuxen" och ge din farsa pengarna.
pengarna skall gå till din försörjning. mat,hyra försäkringar osv.
är det din far som betalar allt detta skall han ha pengarna, de 1270 pixen motsvarar hälften av minimi
kostnaden för dig. alltså din morsdel. din far har troligen mycket mer utgifter än så.
Pengarna kommer till dig för att du är myndig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!