2011-01-09, 11:10
Medlem
Boggas avatar
Har ett Microsoft Wireless Keyboard 1000 som vart utkopplat ett tag då datorn tillfälligt huserat i annat rum. Nu när jag kopplade in det o skulle skriva in användarnamn och lösen på spotify så märker jag att inget händer då jag trycker på tangenterna. Ingen bokstavstangent resulterar i nåt på skärmen. Men när jag trycker på "Insert" så kommer bokstaven "G", när jag trycker på "Scroll lock" så kommer "H"...

Hade liknande bekymmer med laptopen när jag kopplade i o ut det trådlösa i den. Men då var det 2 tangenter som återställde. Men vilken tangentbordskombination kan jag tänkas behöva trycka? Eller är det nåt annat som spökar?
Citera
2011-01-09, 11:19
Medlem
Wild guess: Kasst batteri?
Citera
2011-01-09, 11:48
Medlem
Dåligt batteri eller för långt mellan sändare och mottagare
Citera
2011-01-09, 15:25
Medlem
Boggas avatar
Njet, ingetdera. Det var det första jag testade. Avståndet är detsamma som det var tidigare och batterina är bytta. Har testat söka drivrutiner, avinstallera och återinstallera.
Citera
2011-01-09, 15:28
Medlem
Mastrichs avatar
ALT + Shift? testat?
Citera
2011-01-09, 16:51
Medlem
Boggas avatar
Knappjäveln inunder... hade testat trycka på den utan framgång. Nu vart jag skogstokig och pressade in den stenhårt en längre stund. Vips så funkade det... jobbigt att vissa saker ska behöva lösas med en smula våld
Citera
2011-08-27, 21:50
Medlem
Hej!
Undrar om någon vet hur man fixar ett konstigt problem: halva tangetbordet, högra sidan, på min laptop visar fel tecken. Siffror istället av bokstäver. När jag t ex trycker på L så blir det en trea, U så blir det en 4. Har någon haft samma problem?
Hälsn Sara
Citera
2011-08-27, 22:05
Medlem
Hittade redan svaret så smidigt och bra här på FB: numlock hade fastnat!
Riktigt bra sajt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in