Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-09, 10:22
Medlem
Har ett sjukt problem. Lovat en polare att formatera hans dator och nu är det gjort.
Men hittar inte några drivrutiner alls. Inte ens på fujitsus hemsida.
Det ser ut som att det finns men det är bara massa småfiler. Inga komprimerade exe eller något.

Är det möjligtvis någon som har? Vill ju komma ut på nätet med skiten.

Dator: Fujitsu siemens Scaleo P
Serienr: YSSP956634
Moderkort: GA-8S649MF

Tack
Citera
2011-01-09, 10:31
Medlem
testa tanka ner driverchecker på tpb, funkar finfint för mig.

Funkar inte det kan du ju kolla ifall moderkortet är av annat märke.
Har inte fujitsu någon sida där du kan skriva in exempelvis S/N och sen få fram vilken dator du har och därifrån ladda ner drivrutiner? (Om det inte är det du redan gjort)
Citera
2011-01-09, 10:43
Medlem
Redan provat det.
Kommer inte ut på nätet på datorn heller så kan inte tanka något...?
Citera
2011-01-09, 10:43
Medlem
cyber_zekes avatar
Tja,
Har du kollat här?
http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html
Citera
2011-01-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam_sthlm
Redan provat det.
Kommer inte ut på nätet på datorn heller så kan inte tanka något...?

ojj... Men har du ingen annan dator du kan använda då? Annars tror ajg inte att du kommer så långt med detta
Citera
2011-01-09, 11:05
Medlem
Citat:
Har ett sjukt problem. Lovat en polare att formatera hans dator och nu är det gjort.
Men hittar inte några drivrutiner alls. Inte ens på fujitsus hemsida.
Det ser ut som att det finns men det är bara massa småfiler. Inga komprimerade exe eller något.

Är det möjligtvis någon som har? Vill ju komma ut på nätet med skiten.

Dator: Fujitsu siemens Scaleo P
Serienr: YSSP956634
Moderkort: GA-8S649MF

Tack

Sökte lite på nätet och tycker du ska prova med att gå in på Enhetshanteraren, sedan välja nätverkskortet, därefter uppdatera drivrutin.
Tänk på att nätverkskortet kan vara en av de hårdvaror som datorn kanske inte identifierat och brukar då ligga högst upp med ett frågetecken.

Efter att du gjort detta kommer den att fråga efter drivrutinernas plats och du ska då hänvisa till den mappen du laddat ner.

Hittar du inte nätv. kortet alls i enheteshanteraren prova med att "Lägga till maskinvara".

Hoppas du förstod, och hoppas det funkar
Citera
2011-01-09, 13:01
Medlem
hasenfrasens avatar
+1 @ http://ts.fujitsu.com/support/ och ange ditt serienummer så hittar du alla XP-drivare du behöver.
Citera
2011-01-09, 20:56
Medlem
Har kollat i enhetshanteraren och där funkar inget :S
Den hittar inte ens nätverkskort. Det är ju integrerat i moderkortet alltså inget externt. Det jag skulle kunna göra är ju såklart att köpa ett för 100 kr och plugga in.

På fujitsus support/download sida hittar jag ju datorn med serienumret men drivisarna för "LAN" är ju 0,09mb och 0,07mb stora, dvs. ingen installationsfil eller liknande som med ex. grafikkortsdrivrutinerna som har "setup" och den komprimerade filen är runt 36mb eller något sånt.

Därför tänkte jag att någon kanske visste var jag kan hitta "riktiga" drivrutiner eller kanske har dom och vill skicka.

Tacksam
Citera
2011-01-09, 22:36
Medlem
hasenfrasens avatar
Du får hem en ZIP-fil som du packar upp i ett bibliotek och sen låter du "uppdatera drivrutin" söka i det bliblioteket.
Citera
2011-01-10, 19:17
Medlem
Citat:
Har kollat i enhetshanteraren och där funkar inget :S
Den hittar inte ens nätverkskort. Det är ju integrerat i moderkortet alltså inget externt. Det jag skulle kunna göra är ju såklart att köpa ett för 100 kr och plugga in.

På fujitsus support/download sida hittar jag ju datorn med serienumret men drivisarna för "LAN" är ju 0,09mb och 0,07mb stora, dvs. ingen installationsfil eller liknande som med ex. grafikkortsdrivrutinerna som har "setup" och den komprimerade filen är runt 36mb eller något sånt.

Därför tänkte jag att någon kanske visste var jag kan hitta "riktiga" drivrutiner eller kanske har dom och vill skicka.

Tacksam

Har du löst problemet?

Kan du lägga upp en screenshot på Enhetshanteraren annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in