2011-01-09, 01:52
Bannlyst
Denne moderator Kaiser Chief stänger ned tråden "Rasisten, sådan är han" i I & I. En tråd med 4 sidor av debattinlägg.

Den skrevs som en retoriskt svar på tråden "Negern, sådan är han" som fortfarande tillåts vara kvar.

Dessutom är tråden "svensk-rasisten, sådan är han" som skapades som retoriskt svar på min tråd också kvar.

Motiveringen från Kaiser Chief var att det var "ett blogginlägg", ett fullständigt ologiskt och sinnesförvirrat svar.

Grattis Flashback. Ni har fått en idiot som censurerar debatter.

Jag tror det här är början på slutet för Flashback.

Ni rasister kanske jublar för ni har en moderator på er sida som börjar censurera och ta bort inlägg som kritiserar er ideologi. Flashbacks ägare borde dock höja på ögonbrynen.

Reklamintäkterna kommer att gå ned rätt rejält när Flashback blir officiellt rasistisk med moderator SOM CENSURERAR.

Grattis Kaiser Chief. Ditt äckliga jävla nazist-svin som lyckats bli moderator. Kom igen, se till att få mig bannad också så kan du och dina rasistpolare fortsätta diskussionen utan kritisika synpunkter.

Flashback = CENSUR
2011-01-09, 01:55
Medlem
acrosstheuniverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shades.

Eller början på något annat...
Fast jag tycker du kanske borde hålla en bättre ton när du kritiserar en moderators beslut för att kunna få ett bättre svar, men det är bara min åsikt.
Ingen vill vara snäll mot en ylande person som spottar ur sig svordomar.
2011-01-09, 01:56
Medlem
lazycowboys avatar
orkar inte. felpost.
2011-01-09, 01:59
Medlem
Shhh, kritisera inte en moderator öppet, de gillar inte sånt.
Citat:
0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM
Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så kontakta forumets administratörer.

Ifall du inte är nöjd med denna dialog, så är du välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback". Observera att inlägg som postas i avdelningen "Flashback" ska vara av intresse även för andra användare.
Det finns många hakar de kan hugga dig på om de inte vill att saker ska komma ut.
2011-01-09, 02:00
Medlem
menslutanus avatar
Antar att du inte läst https://www.flashback.org/t951568
2011-01-09, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av acrosstheuniverse
Eller början på något annat...
Fast jag tycker du kanske borde hålla en bättre ton när du kritiserar en moderators beslut för att kunna få ett bättre svar, men det är bara min åsikt.
Ingen vill vara snäll mot en ylande person som spottar ur sig svordomar.

Jag är väl medveten om att jag kommer att bli bannlyst.

Skit samma. Jag visste att Flashback var rasistiskt men de upprätthöll på något vis ändå någon slags illusion om att vara för yttrandefrihet.

Alla som läser tråden jag skapade som en respons på den rasistiska tråden och besitter någon form av etik och moral inser att den tråd jag skapade borde inte raderats.

Det är mer än uppenbart att Kaiser Chief är en rasist som censurerar inlägg som stör hans rasistiska världsbild.

Hans agerande har gjort att Flashback nu officiellt är en rasistisk höger-extrem site.
2011-01-09, 02:09
Medlem
menslutanus avatar
Citat:
Hans agerande har gjort att Flashback nu officiellt är en rasistisk höger-extrem site.
Ring Aftonbladet det första du gör imorgon, nu är det officiellt. Flashback är ett dödsnazistknark-forum.

Eller om du tog 30 sekunder och faktiskt läste https://www.flashback.org/t951568 så skulle du se att om moderator gjort fel, så är det något dom kan åtgärda.
2011-01-09, 07:51
Medlem
Drapåtrissors avatar
Kan tänka mej att ämnet blev en renodlad pajkastartråd helt omöjlig att hålla koll på. Däremot är en tråd om negrer lite som en ryggdunkartråd åtminstone här. Men inget hindrar väl att du gör en ny men mer strukturerad trådstart i någon av psykologitrådarna.
2011-01-09, 08:08
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Jag är väl medveten om att jag kommer att bli bannlyst.

Skit samma. Jag visste att Flashback var rasistiskt men de upprätthöll på något vis ändå någon slags illusion om att vara för yttrandefrihet.

Alla som läser tråden jag skapade som en respons på den rasistiska tråden och besitter någon form av etik och moral inser att den tråd jag skapade borde inte raderats.

Det är mer än uppenbart att Kaiser Chief är en rasist som censurerar inlägg som stör hans rasistiska världsbild.

Du blir kanske inte precis bannad för att du kritiserar en moderator..

Jag har däremot, som moderator, gett dig en tillsägelse för att ta diskussionen i I&I nyss.

OnT: din tråd var en mot-tråd. Synbart så. Dock har den bisarra "Negern sådan är han"-tråden ordentligt med frågeställning(ar) vilket din trådstart saknar. En mot-tråd som saknar ordentlig frågeställning blir med stor sannolikhet kastad oavsett vilken politisk ståndpunkt den intar.

Vilka trådar som behålls och raderas baseras absolut INTE på enskilda mods uppfattningar om moral och etik. Då hade det sett ganska annorlunda ut..

Jag vill, av uppenbara skäl, inte svara för Kaiser Chefs politiska uppfattningar, men jag är inte högerextrem, rasist eller nazist. Och jag hade också kastat din tråd i brist på tydlig frågeställning relaterat till I&I.

Att diskutera huruvida rasister är dumma i huvudet är inte per automatik perfekt för I&I. Och utan tydlig frågeställning så kastas den också.

För skojs skull och för dina egna emotionella stormars skull: vi kastar trådar dagligen. De flesta trådar är invandringskritiska. Tror du att det är flest invandringspositiva trådar som slängs.. ? Svaret är nej. Så släpp det och notera att du måste relatera tråden till I&I bättre, och ta med en tydligare frågeställning.
2011-01-09, 08:34
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Om det skulle vara så att denna moderator bedriver censur så är det inte första gången en moderator gör det. Det fanns en gång i tiden en mod på nazist forat som gjorde så. Han blev avsatt. Så det är knappast början på slutet.
2011-01-09, 08:56
Medlem
ischs avatar
Citat:
Denne moderator Kaiser Chief stänger ned tråden "Rasisten, sådan är han" i I & I. En tråd med 4 sidor av debattinlägg.

Den skrevs som en retoriskt svar på tråden "Negern, sådan är han" som fortfarande tillåts vara kvar.

Dessutom är tråden "svensk-rasisten, sådan är han" som skapades som retoriskt svar på min tråd också kvar.

Motiveringen från Kaiser Chief var att det var "ett blogginlägg", ett fullständigt ologiskt och sinnesförvirrat svar.

Grattis Flashback. Ni har fått en idiot som censurerar debatter.

Ni rasister kanske jublar för ni har en moderator på er sida som börjar censurera och ta bort inlägg som kritiserar er ideologi. Flashbacks ägare borde dock höja på ögonbrynen.

Reklamintäkterna kommer att gå ned rätt rejält när Flashback blir officiellt rasistisk med moderator SOM CENSURERAR.

Grattis Kaiser Chief. Ditt äckliga jävla nazist-svin som lyckats bli moderator. Kom igen, se till att få mig bannad också så kan du och dina rasistpolare fortsätta diskussionen utan kritisika synpunkter.

Flashback = CENSUR

Läs https://www.flashback.org/t951568 innan du gråter ut här tack.

-Tråd låst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in