2011-01-08, 22:49
Medlem
franges avatar
Har precis köpt en dator av en kompis, dumpade Vista som låg på den och la in XP istället, har fått det mesta att funka men har ett problem; det går inte att öppna USB-hårddisken (Seagate 1TB), inte USB-minnen och inte min mp3-spelare (SanDisk Sansa 4gb), datorn hittar dem och de kommer upp som D: och E: och allt vad det är på Den här Datorn, det går att se hur mycket plats som finns kvar osv, men det går inte att öppna dem, det händer liksom ingenting när man dubbelklickar på dem, samma sak om man tar Utforskaren, de öppnas inte.

Har testat alla USB-ingångar, har testat att felsöka osv men inget fel hittas.

Vad ska man göra, vad är lösningen?

Kör XP nu, det gör jag även på min andra dator och där går det helt utan problem. Både hårddisken och MP3an är plug and play, dvs ingen programvara eller så för att installera dem.
Citera
2011-01-08, 23:06
Medlem
Charles.Bronsons avatar
kolla så att du har rätt filformat i enheterna,högerklicka på enheterna i utforskaren
välj formatera ,där inne hittar du filformat
på USB hårddisken ska du har NTFS på dem övriga FAT32..börja där..
Citera
2011-01-08, 23:55
Medlem
franges avatar
Yes, filformaten stämde som de skulle.

Upptäckte nu dock att det gick att komma åt hårddiskarna och innehållet via Utforskaren, vilket inte gick förut.. Men fortfarande går det inte att bara dubbelklicka på mapparna för att öppna dem "som vanligt".
Citera
2011-01-09, 00:09
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Yes, filformaten stämde som de skulle.

Upptäckte nu dock att det gick att komma åt hårddiskarna och innehållet via Utforskaren, vilket inte gick förut.. Men fortfarande går det inte att bara dubbelklicka på mapparna för att öppna dem "som vanligt".
testa det där med mapparna Starta om datorn och tryck på F8 i uppstarten och välj " Senaste fungerande konfiguration" och se om detta löser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in