Citat:
Ursprungligen postat av woot-hole
Hur ska jag spara pengarna jag tjänar då? Fonder? Banken? Valutor?
Annars mycket bra tips, får dygna idag så jag hinner upp tidigt innan folk redan har skottat!
Rimlig summa per gång? 40:-? Hoppas bara det har snöat.

Hur du ska spara är ju alltid omtvistat beroende på vem man frågar. Men var det upp till mig så skulle jag bara slänga in dem på ett traditionellt sparkonto som inte var kopplat till bankkortet. Då har du pengarna, samtidigt som du inte har dem.
Det rör sig ändå om så pass lite pengar även om det är i slutet av ditt mål att avkastningen inte blir stor, eller värd risken i tex aktier.
Du behöver ju inte vänta på att det har snöat, det finns mycket snö på uppfarter som folk inte orkar ta bort, men som de gärna vill bli av med. Gör en bedömning för varje hus innan du bestämmer ett pris. Gör det så enkelt som möjligt för dig. 40-50kr torde ju vara ett alldeles ypperligt pris som folk dessutom har hemma i skålen med nycklar.
På sommaren kan du erbjuda gräsklippning och liknande sysslor. Det kräver iof lite inköp om du inte får låna en klippare varje gång. Köp en handjagare om ni inte redan har en så slipper du bränslekostnaden.
Det finns ganska många sätt och när du väl får upp ögonen på vad folk vill ha så blir det lättare sen. Ett tips är ju att redan nu i vinter erbjuda gräsklippning i sommar, om det nu är något för dig dvs. Det ger folk lite tid att fundera på saken.
Testa i grannområdet där du förhoppningsvis känner till en del folk.