Citat:
Ursprungligen postat av ahlman
Vad jag vet kan ögonfärgen inte ändras, om du inte använder linser (dåligt minne kanske?

).
Undantagsfall är när ögonfärgen bleks en aning när du blir gammal, men det är högst mariginellt.
EDIT:
Tråd flyttad från Övrigt till Medicin & Hälsa...
Nej, inga linser används, har glasögon istället...
(var lite osäker om detta platsade i 'medicin o hälsa', därför jag postade i 'övrigt'... Tack för flyttningen, dock!)
Citat:
Ursprungligen postat av murmelmannen
Har en kompis som har ett brunt och ett blått öga.Kanske inte så vanligt men visar kanske att brytningsfel i regnbågshinnan kan ge lustiga resultat ibland.Har själv lite odefinierbar ögonfärg som skiftar med humöret.En gång fick jag dock ett kvastskaft i ögat och det blev blått i en vecka.Då menar jag färgen på själva regnbågshinnan.
Intressant att ögonfärgen skiftar med humöret, aldrig hört talas om det. Brytningsfel har jag, dock, ett ganska stort sådant... Ser bra på långt håll med ett öga och bättre på kort håll med det andra, vilket ofta resulterar i migrän, men det är ett annat ämne. Jag tror inte det beror på brytningsfelet, dock, eftersom jag haft det i några år nu, och först nu märkte att min ögonfärg var blå... Kan inte heller minnas att jag fått något i ögat, vilket jag, förhoppningsvis, skulle komma ihåg.
Så det måste vara något annat, så länge jag inte har drömt upp allt, men tror inte det heller.