• 1
  • 2
2011-01-10, 12:08
Medlem
upandcomings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le.
hnder som AK, KQ tror jag ofta synar 1300.

det vore vldigt dligt att checksyna flop med AK och KQ s jag tror inte ens vi behver ta hnsyn till de hnderna
Citera
2011-01-10, 12:27
Medlem
Le.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Av 180 spelare r kanske ~10 regs, resten r sopor. Har inte kollat snubbens OPR dock...

Varfr synar du shove p river? Inte alls ovanligt att idioter limpar AK, Ax preflop och sedan syna fr att ocks syna floppen.

Han hade till slut 66, vilket verkar vldigt logiskt och standard.
Eftersom du valde en ganska passiv linje, knns som att mnga aggressiva spelare nstan alltid kommer bluffa nr A/K kommer, kanske mer aktuellt om man har mer hnder p spelaren och vet att han r vldigt aggressiv.
Citera
2011-01-10, 13:48
Medlem
Aberaths avatar
Lite synpunkter bara. Floppbettet r bra, du behver verkligen inte betta mer. P turn s skjuter jag iaf ett skott till, pushar han s blir det svrt. Synar han bara s finns det fortfarande stor chans att vi har bst hand, checkar isf river.
Citera
2011-01-10, 14:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le.
Eftersom du valde en ganska passiv linje, knns som att mnga aggressiva spelare nstan alltid kommer bluffa nr A/K kommer, kanske mer aktuellt om man har mer hnder p spelaren och vet att han r vldigt aggressiv.

Det r sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Lite synpunkter bara. Floppbettet r bra, du behver verkligen inte betta mer. P turn s skjuter jag iaf ett skott till, pushar han s blir det svrt. Synar han bara s finns det fortfarande stor chans att vi har bst hand, checkar isf river.

Om antalet hnder som HUD-statisken baserades p hade varit lt sga 9/9 ver 150 hnder, och postflop aggression varit 1.0, hade du fortfarande c-bettat turn?
Citera
2011-01-12, 00:23
Medlem
sderbs avatar
Du trffar ju aldrig den floppen s han borde flja med p mnga pockethnder, men att du ska satsa turn r jag skeptiskt till eftersom han viker smre hnder och fortstter med bttre. Check/syna turn och utvrdera river. Checkcall p alla river som FI kan tnkas bluffa och betta ut p alla "ofarliga" kort som spelad. Q r ofarlig d han inte bara synar floppen med AQ/KQ, JQ ligger du redan under mot s w/e-
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in