2011-01-08, 19:45
Medlem
Combots avatar
Förslaget går ut på att de sökningar (sökord) som skrivs in i sökrutan på första sidan,
den förenklade sökningen alltså, visas publikt för alla medlemmar.

Men, jag föreslår att den sökvisningen inte ligger på första sidan utan att
det skapas en ny rubrik i listen, till höger om "Regler" rubriken. Exempelvis "Sökningar"
eller "Sökord".

Anledningen att jag inte tycker den ska ligga på förstasidan direkt, är samma
anledning som mitt motstånd till Heta Ämnen direkt på första sidan. Dvs det "förorenar"
första sidan. Bättre att ha det som ett val, för de som är intresserade, så att man
själv måste klicka sig dit.

Där finns olika alternativ på sökvisningar. Exempelvis en lista med de senast 25
gjorda sökningarna, som uppdateras varannan minut.

Den här funktionen är säkert lika gammal som internet och finns på många andra sidor.
Jag har personligen haft glädje av att se vad andra söker efter, och hittat en del
guldkorn den vägen. Sedan att många knasbollar kommer att skriva i sökord som
inte direkt kan klassificeras som guldkorn är uppenbart, ex. "goatse", "dödsnazist",
"äcklig neger". Men det tröttnar de på snart, är jag övertygad om
Citera
2011-01-08, 19:57
Medlem
valle20s avatar
Låter väl som en kul ide.... för vissa
Citera
2011-01-08, 19:57
Bannlyst
Tja, varför inte. Låter soft. Men det där med att Heta ämnen är på första sidan förstår jag inte. Det är inte så för mig..
Citera
2011-01-08, 19:58
Medlem
Mr.Glasspinnes avatar
Ja, skulle vara intressant.
Citera
2011-01-08, 20:04
Bannlyst
Så om jag alltså söker på mitt eget namn här i högra sökrutan så kommer andra att kunna se den sökningen?

Nej! Det gillar jag inte. Folk ska ge fan i vad jag söker på här anser jag.
Citera
2011-01-08, 20:17
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollfot
Så om jag alltså söker på mitt eget namn här i högra sökrutan så kommer andra att kunna se den sökningen?

Nej! Det gillar jag inte. Folk ska ge fan i vad jag söker på här anser jag.

Sökorden är givetvis anonyma.
Om du söker på Kalle Svensson, vilket du säkert inte alls heter i verkligheten, så
finns det inga som helst sätt att sammankoppla sökningen "Kalle Svensson" med
användaren Bollfot. Är du med?
Citera
2011-01-08, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Sökorden är givetvis anonyma.
Om du söker på Kalle Svensson, vilket du säkert inte alls heter i verkligheten, så
finns det inga som helst sätt att sammankoppla sökningen "Kalle Svensson" med
användaren Bollfot. Är du med?

Nej, det spelar ingen roll tyvärr. Jag brukar t ex. söka på mitt namn flera gånger per dag här och då är det klart att folk skulle fatta att jag sitter på flashback hela dagarna och det vill jag förstås inte. Förstör inte min fasad. Vad folk söker på angår ingen annan tycker jag.
Citera
2011-01-08, 22:21
Medlem
R.Rs avatar
Communityfunktion tycker jag, onödigt.
Citera
2011-01-08, 22:31
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollfot
Nej, det spelar ingen roll tyvärr. Jag brukar t ex. söka på mitt namn flera gånger per dag här och då är det klart att folk skulle fatta att jag sitter på flashback hela dagarna och det vill jag förstås inte. Förstör inte min fasad. Vad folk söker på angår ingen annan tycker jag.

Där har du en poäng förstås. Det föreställde jag mig inte när jag funderade igenom
mitt förslag. Det jag undrar nu är om det är många som är av samma åsikt som du.

Får väl se vad övriga medlemmar tycker och om det dyker upp fler saker på plus
och minus sidan.
Citera
2011-01-08, 23:42
Bannlyst
Vad som är vanligt att söka på kan du ju se på google istället. Faktiskt. Eller när man börjar skriva något så kommer resten upp, vad folk har sökt på innan. Behöver inte finnas en likadan funktion här tycker jag.
Citera
2011-01-09, 00:11
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Vill inte heller att sökningar skall synas. Det jag söker på har ingen annan med att göra.
Citera
2011-01-09, 00:25
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Vill inte heller att sökningar skall synas. Det jag söker på har ingen annan med att göra.

Fast jag kan inte se det negativa i det, dvs så som jag förstår TS så ska det ju inte gå att koppla sökorden till en användare.

Jag tycker att det är en väldigt trevlig ide! Men inte bara de 25 senaste, lägg till en lista med populäraste med, dvs dagens populäraste, veckans, månadens och de orden som varit populärast genom tiderna. Det tror jag skulle kunna vara intressant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in