2011-01-08, 06:14
Bannlyst
Hejsan.

Finns det någon snabbknapp, alltså windowsknappen + någonting, för att endast minimera det aktiva fönstret? Windowsknappen + M minimerar alla fönster exempelvis, men det är inte riktigt det som jag är ute efter.
Citera
2011-01-08, 07:36
Medlem
1339s avatar
Brukar inte morsan knacka innan hon sliter upp din pojkrumsdörr?
Citera
2011-01-08, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1339
Brukar inte morsan knacka innan hon sliter upp din pojkrumsdörr?

Haha, humor. Dock så är inte det fallet, jag är bara lite trött på att behöva sträcka mig efter musen för att minimera det aktiva fönstret.
Citera
2011-01-08, 16:59
Bannlyst
Det verkar dessvärre som att det inte finns någon sådan här funktion, åtminstone inte i Windows XP.

http://en.wikipedia.org/wiki/Table_o...oard_shortcuts
Citera
2011-01-08, 17:46
Medlem
1339s avatar
Hmm ok osis.
Det kanske går att haxxa fram själv om man är lite pro?
Jag har dock ingen aning om hur, men någon kanske vet.
Citera
2011-01-12, 17:09
Medlem
asken999s avatar
Nu har ju jag visserligen W7 så vet inte om det funkar i XP, men om man trycker: Win + nedpil. Då blir fönstret mindre håll in Wintangenten o tryck igen så ska endast det aktiva fönstret minimeras.

Alltså håll in Win-tangenten o dubbelklicka på nedpil.

Lite övertydlig kanske
Citera
2011-01-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asken999
Nu har ju jag visserligen W7 så vet inte om det funkar i XP, men om man trycker: Win + nedpil. Då blir fönstret mindre håll in Wintangenten o tryck igen så ska endast det aktiva fönstret minimeras.

Alltså håll in Win-tangenten o dubbelklicka på nedpil.

Lite övertydlig kanske

japp, i W7 så maximera = window + upp, flytta fönstret till vänster/höger, samma fast respektive vänster/högerknapp istället, man kan också göra fönster genomskinliga med windows + space men det hjälper väl inget xD
Citera
2011-01-12, 17:51
Medlem
Mis avatar
Windows+D är kung. En snabb Alt+Tab funkar också om du har aftonbladet.se i en annan ruta. Annars när du pr0nsurfar så kan du alltid ha aftonbladet.se en (1) tab till höger om den du kollar på och köra Ctrl+Tab.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in